تکذیب خبر توزیع بازی رایانه‌ای «ترور روحانی»

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5315
Tom Clancys Splinter Cell Blacklist 80x80 - تکذیب خبر توزیع بازی رایانه‌ای «ترور روحانی»
واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران
16 آذر 1392
mahdi.haghvei.taghanaki.10 80x80 - تکذیب خبر توزیع بازی رایانه‌ای «ترور روحانی»
بازی‌های تلفن همراه هنوز دغدغه مسئولان فرهنگی نیست
16 آذر 1392
نمایش همه
Tom Clancys Splinter Cell Blacklist 822x480 - تکذیب خبر توزیع بازی رایانه‌ای «ترور روحانی»

شوالیه‌ صهیونیستی در لیست سیاه

گروه فضای مجازی: مهدی حق‌وردی طاقانکی، کارشناس بازی‌های رایانه‌ای، خبر توزیع بازی ترور روحانی توسط برخی رسانه‌ها را اشتباه دانست.

به تازگی در رسانه‌ها خبری منتشر شد با عنوان «توزیع بازی رایانه‌ای ترور روحانی در تهران»، خبری که پای آن به مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی قوه قضاییه رسید و یکی از خبرنگاران از حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای درباره توزیع این بازی پرسش شد که این مقام مسئول عنوان کرد: «نمی‌دانم که این بازی رایانه‌ای توزیع شده یا نه اما من هم خبر آن را در برخی از سایت‌ها خوانده‌ام اما هنوز موضوع آن را پیگیری نکرده‌ام».

اما آیا واقعا خبر توزیع بازی رایانه‌ای ترور روحانی صحت دارد؟ ماجرا را جویا شدیم. بنده غالباً درباره بازی‌های رایانه‌ای زمانی اظهار نظر می‌کنم که خودم بازی را انجام داده باشم. درباره این خبر باید بگویم که این خبر صحت ندارد.

به نظر می‌رسد بازی که اینگونه خبرساز شده، بازی است تحت عنوان اسپلینترسل: لیست سیاه (Blacklist) که مدتی است در بازار توزیع شده است.

در این بازی در یک مرحله کاربر بازی رایانه‌ای در نقش سم فیشر مأمور آمریکایی وارد سفارتخانه سابق آمریکا در تهران می‌شود که در بازی عنوان می‌شود، اکنون به فرماندهی قدس بدل شده است.

در ابتدای بازی، شما ژنرالی به نام «علی روحانی» را مجبور به همکاری می‌نمایید تا بتوانید به این مرکز نفوذ نمایید. پس برخلاف تصورعام که فکر می‌کنند منظور از این نام، رئیس جمهور ایران است در حقیقت نام کاراکتر سرداری به نام علی روحانی است، هر چند که انتخاب این نام، به طور حتم تصادفی نبوده است. ثانیاً فرد مذکور یعنی علی روحانی، مأمور آمریکایی را وارد تله می‌نماید هر چند که سم فیشر می‌تواند از این تله فرار نماید، اما ترور این فرد یعنی علی روحانی در بازی روی نمی‌دهد و یا حداقل به نمایش در نمی‌آید و متأسفانه پس از انتشار این خبر، توسط برخی رسانه‌ها به سرعت در فضای مجازی و حتی یکی از روزنامه‌های کشور منتشر و نهایتاً به مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی قوه قضاییه کشیده شد.

هر چند که این خبر به این نحو صحت نداشت، اما متاسفانه بازار پر است از بازی‌هایی با مضامین توهین‌آمیز همچون توهین به مقدسات و توهین به ارزش‌ها و اعتقادات و … که مطمئناً تأثیر منفی جدی بر روی ذهن کاربران خود خواهد گذاشت، اثری که با نتایج آن در سال‌های آتی به صورت جدی‌تری درگیر خواهیم شد.

مهدی حق‌وردی‌طاقانکی؛ کارشناس بازی‌های رایانه‌ای

لازم به توضیح است که خبرگزاری ایکنا از ابتدای پیگیری توزیع این بازی در گیم‌نت‌ها، این تشابه نام و اشتباه خبری برخی رسانه‌ها را گزارش کرده و در متن برخی اخبار بر این موضوع تأکید داشته است.

لینک مصاحبه حق وردی در خبرگزاری ایکنا :

http://www.iqna.ir/fa/news/1334046/

تصویر مصاحبه حق وردی در خبرگزاری ایکنا :

iqna.920916 127x300 - تکذیب خبر توزیع بازی رایانه‌ای «ترور روحانی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *