بازی واقعیت مجازی (چشم بند)به تحریف انقلاب اسلامی می پردازد

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3944
425633916 267402 80x80 - بازی واقعیت مجازی (چشم بند)به تحریف انقلاب اسلامی می پردازد
خبرگزاری علم و فن آوری : نبود سواد رسانه ای در حوزه بازی های رایانه ای افزایش تهدیدات
21 شهریور 1396
13960623.tehran.w822 80x80 - بازی واقعیت مجازی (چشم بند)به تحریف انقلاب اسلامی می پردازد
جلسه هم اندیشی فعالین حوزه بازی های دیجیتال در اندیشکده یقین
21 شهریور 1396
نمایش همه
mahdi.haghverdi.basijnews.blinfold.vr  822x480 - بازی واقعیت مجازی (چشم بند)به تحریف انقلاب اسلامی می پردازد

بازی واقعیت مجازی (چشم بند)به تحریف انقلاب اسلامی می پردازد

مهندس مهدی حق وردی در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: ارائه چهره غیر واقعی از شخصیت های انقلاب از ویژگی های بازی ضد ایرانی واقعیت مجازی (چشم بند ) است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مهندس مهدی حق وردی در تحلیل بازی واقعیت مجازی ضد ایرانی چشم بند به خبرنگار بسیج گفت: بازی های رایانه ای به سرگرمی پرطرفداری بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده است؛ اما در این میان گاهی شاهد ساخت بازی های غربی ضد ایرانی هستیم.

این کارشناس بازی های رایانه ای افزود: جشنواره بازی برای تغییر، جشنواره ای است که هرساله در نیویورک آمریکا با شعار ” مامی خواهیم سرگرمی و بازی را برای اصلاح جامعه بکار ببریم” برگزار می شود.

حق وردی، ادامه داد: جشنواره، بخش هایی از یک بازی ویدیویی واقعیت مجازی را به نمایش گذاشت. فن آوری واقعیت مجازی، نوعی از فناوری است که تلاش می کند مرزهای حقیقی و مجازی را بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقعیت مجازی با یک محیط شبیه ساز رایانه ای تعاملی مواجه می شویم. با نصب هدست در این بازی شما دیگر بازی نمی کنید؛ بلکه در محیط 360درجه تعاملی حضور پیدا می کنید.

این کارشناس بازی های رایانه ای گفت: در بازی واقعیت مجازی چشم بند، کاربر در نقش خبرنگار در یک اتاق وحشتناکی در زندان اوین توسط فردی به نام لاجوردی مورد بازجویی قرار می گیرد. اتهام این خبرنگار ارسال تصاویر خبری به رسانه هاست.

مهندس حق وردی، افزود: بازی واقعیت مجازی چشم بند،  Blaind fold بر اساس بازی رایانه ای انقلاب 1979می باشد. این بازی به روایت انقلاب اسلامی ایران می پردازد. یکی از عوامل تولید کننده این بازی یک ایرانی ساکن آمریکا به نام نوید خوانساری است که همکاری در ساخت بازی های مثل جی تی آی، و مکس پین رادر کارنامه خود دارد.

وی، تصریح کرد: این بازی روایتی آمریکایی از انقلاب اسلامی ایران است و بی ثمر نشان دادن انقلاب اسلامی، متهم کردن نهادهای انقلابی، ارائه چهره غیر واقعی از شخصیت های انقلاب از ویژگی های این بازی به شمار می روند.

حق وردی تأکید کرد: عدم جدیت در معرفی دستاوردهای انقلاب از سوی رسانه های داخلی از یک سو و تلاش های رسانه ای غرب از سوی دیگر در قالب فیلم، سریال، بازی و فضای مجازی، باعث شده که چهره ای تحریف شده از ایران و انقلاب اسلامی به جهان عرضه شود.

وی، در پایان گفت: آیا زمان آن نرسیده است که با استفاده از ظرفیت رسانه ای به معرفی چهره ایران به جهان بپردازیم؟

لینک مطلب در خبرگزاری بسیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *