معرفی و دانلود کتاب | کتاب بازی کاری (نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن)

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5959
kids online 80x80 - معرفی و دانلود کتاب | کتاب بازی کاری (نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن)
پرونده | کودکان آن لاین
5 آبان 1397
bazibaan 80x80 - معرفی و دانلود کتاب | کتاب بازی کاری (نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن)
مجله بازی بان
5 آبان 1397
نمایش همه
gamification.BOOK  822x480 - معرفی و دانلود کتاب | کتاب بازی کاری (نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن)

معرفی و دانلود کتاب : کتاب بازی کاری (نگاهی به شکل گیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن)

بازی کاری استفاده از اندیشه بازی ساز و استفاده از مکانیزم ها، تکنیک ها و اِلِمان های بازی، بویژه بازی های کامپیوتری، در بسترهای دیگر (جز بستر بازی) برای ایجاد شادی و افزایش اشتیاق کاربران، حل مسائل، بهبود فرآیند ها و یادگیری در آن بسترها می باشد.

ترکیب کردن مکانیزم های متداول در بازی ها، با فضای کار به منظور جذاب تر کردن کارهای معمولی و جهت دادن به رفتار انسانی در راستای اهداف سیستم می باشد. این رویکرد که با هدف بهره گیری از انگیزه ها و محرک های انسانی نظیر رقابت، سرگرمی، شادی، شأن اجتماعی، نوع دوستی و … به کار می رود، درکلیت خود تازه نیست، اما به تازگی با عنوان بازی کاری (gamification) در فضای مجازی در قالبی نو و منسجم طرح، و رواج و کاربردهای متنوعی یافته است؛ به حدی که در مدتی کوتاه اغلب شرکت های بزرگ دنیا، در بخشی از فرآیندهای کسب و کار خود از این مفهوم استفاده نموده اند. رشد این بحث و اقبال به آن به حدی بوده است که کارشناسان و خبرنگاران فضای مجازی، اثربخشی این مفهوم را در دهه دوم هزاره سوم (آتی)، همسنگ تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی در دهه گذشته برآورد می کنند؛ همچنین پاره ای از محققان ورود این مبحث به عرصه آموزش و نوآوری را زمینه ساز انقلابی بنیادین در این زمینه ها می دانند.

شناخت و بررسی زوایای مختلف این رویکرد، همچون دیگر مفاهیم و رویکردهای نوین، اجتناب ناپذیر است و به واسطه کسب چنین آگاهی دقیق و همه جانبه ای است که مجموعه مدیریتی تصمیم گیر و اثر گذار در فضای مجازی کشور می تواند، براساس تحلیل فرصت ها و تهدید های برآمده از آن ، امکان برنامه ریزی، پیش دستی و بستر سازی لازم جهت مدیریت چنین پدیدارهای تازه ای را فراهم آورد.

بازی کاری استفاده از اندیشه بازی ساز و استفاده از مکانیزم ها، تکنیک ها و اِلِمان های بازی، بویژه بازی های کامپیوتری، در بسترهای دیگر (جز بستر بازی) برای ایجاد شادی و افزایش اشتیاق کاربران، حل مسائل، بهبود فرآیند ها و یادگیری در آن بسترها می باشد.

مکانیزم های بازی که در تعریف فوق به آن ها اشاره شده است، قواعدی هستند که روند بازی را مفرح، چالش برانگیز، راضی کننده و انگیزاننده می سازند. این احساسات در اثر نیازهای انسانی و روش های انگیزشی ایجاد می شوند که به آنها دینامیک های بازی گفته می شود.

 

این کتاب توسط مرکز رسانه های دیجیتال منتشر شده است.

دانلود رایگان از فروشگاه وب سایت مجاهد مجازی

https://vmojahed.ir/?p=5965

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *