استخدام کارگردان بازی ندای وظیفه در اندیشکده شورای آتلانتیک

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=4585
ESRA.3 80x80 - استخدام کارگردان بازی ندای وظیفه در اندیشکده شورای آتلانتیک
«اسرا» با پیکتوگرام کامل‌تر شد
21 بهمن 1396
Ketab.ahkam .game  80x80 - استخدام کارگردان بازی ندای وظیفه در اندیشکده شورای آتلانتیک
کتاب : احکام بازی های رایانه ای
21 بهمن 1396
نمایش همه
Dave Anthony. Atlantic Council Think Tank 822x480 - استخدام کارگردان بازی ندای وظیفه در اندیشکده شورای آتلانتیک

استخدام کارگردان بازی ندای وظیفه در اندیشکده شورای آتلانتیک

ممکن است شما فکر کنيد که بازي‌هاي رايانه‌اي جنگي، از دنياي واقعي اقتباس مي‌کنند و شايد بر عکس اين قضيه را تا به حال در نظر نگرفته باشيد. ولي اين دفعه اينطور نيست و انديشکده واشنگتون، «ديو آنتوني۱» نويسنده، کارگردان و تهيه‌کننده بازي معروف «کال آف ديوتي۲» را استخدام کرده است تا چگونگي جنگ‌هاي آينده را که امريکا ممکن است در آن درگير باشد، پيش‌بيني کند.

بنابر اظهار سخنگوي «انديشکده شوراي آتلانتيک۳»، دليل اصلي اين کار اين است که امريکا با وجود دارا بودن ثروت زياد و قابليت‌هاي فراوان، در واقع درباره تهديدهاي مختلفي که ممکن است در قرن ۲۱ با آن روبرو شود بصورت خلاقانه‌اي فکر نمي‌کند.

بنا به گفته خبرگزاري «اي اف پي۴»، «ديو آنتوني» سازنده بازي ميليون دلاري «کال آف ديوتي»، به همراه ديگر نويسندگان و نمايشنامه نويسان و چهره هاي مربوط به سرگرمي در يک پروژه خلاقانه به نام «هنر جنگ هاي آتي۵» شرکت مي کند.

ايده اين کار زماني بوجود آمد که مامور سابق پنتاگون «استيون گراندمن۶» پسرش را در حال بازي کردن بازي «کال آف ديوتي: بلک اپس‌۲»۷ مي‌بيند که جنگي را در سال ۲۰۲۵ بين دو ابر‌قدرت آن زمان يعني آمريکا و چين نشان مي‌دهد که براي بدست آوردن منابع محدود باقيمانده در زمين، ماموريت هاي ويژه اي را انجام مي‌دهند.

آنتوني مي گويد: “او از ميزان واقعي به نظر آمدن تجسم ما در اين بازي نسبت به اختلافات آينده تحت تاثير قرار گرفته بود.”

گرندمن در گفتگو با واشنگتون پست گفته است: “من فهميدم که زاويه ديد هنرمند روي اين مسئله عميق و روشنگرانه است و همچنين متفاوت”. وي افزوده است: “يکي از ويژگي هايي که نظر مرا جلب کرد ترکيب تکنولوژي‌هاي آشنا با مثال‌هاي داستاني آن بوده است.”

گرندمن گفته است: “من قصد ندارم تا خودم را با راه حلي که ديگران با آن خود را راضي مي‌کنند راضي نگه دارم.” او اضافه مي‌کند: “اين يک ناحيه شلوغ از تفکرها است” و توضيح مي‌دهد که چرا انديشکده‌هاي نظامي به تنهايي کافي نيستند.

بنا به گفته آنتوني، بازي نتيجه تلاش‌هاي ذهني تعدادي از متخصصان خلاق همه رشته‌ها نظير نمايشنامه‌نويس بتمن «ديويد گوير۸» و «اوليور نورث۹»، سرباز سابق نيروي دريايي که در زمان ماجراي مک فارلين در دهه ۱۹۸۰ ميلادي يک شخصيت تلويزيوني شد، است.

گوير مي‌گويد: “شما اگر همه را در يک اتاق جمع کني، خواهي ديد که دورنماهايي متنوعي به وجود مي‌آيند”. “اين ترکيب، شگفت انگيز است و چيزي است که من خيلي دوست دارم تا آن را وارد انديشکده واشنگتون کنم.”

آنتوني اعتقاد دارد که دنياي واقعي پنتاگون مي‌تواند از تفکرات فانتزي سود ببرد و اين، دليل ساده‌اي دارد، آن هم اينکه ايالات متحده حتي براي سناريو‌هايي که مي‌داند ممکن است با آنها مواجه شود، آماده نيست. اغلب بهانه سرمايه ناکافي يا اينکه اين مسايل زماني که بوجود بيايند مي توانند حل شوند، وجود دارد.

بر اين اساس، اين پروژه سعي خواهد کرد تا دولت را وادار به فکر کردن به اينگونه خطرها کند. مقرر شده است که تصميم‌سازان امنيت ملي امريکا بتوانند اين کار را با افراد جديد انجام دهند تا حرکتي رو به جلو باشد، درست در جايي که تصور ترکيب تهديدهاي امروز و آينده ايالات متحده مورد توجه است.

او مي‌گويد: “نويسندگان، کارگردانان، توليد‌کنندگان و ديگر هنرمندان آورده مي‌شوند تا مشاهدات مستخرج از تجربه‌هاي کاملا متفاوت در اين دنياي خلاقانه را بارور سازند”.

“آنها مي‌توانند سوالات متفاوتي بپرسند که فرضيات قبلي و مسيرهاي فعلي را به چالش بکشد و از اين طريق مي‌توانند به سخت‌ترين مشکلات امنيت ملي ايالات متحده غلبه کنند.”

آنتوني در سپتامبر امسال در واشنگتون حاضر شده و راجع به استفاده از سرگرمي براي پيش‌بيني تهديدهايي که آينده امريکا را تهديد مي‌کند، سخنراني کرده است. يکي از فيلم‌هايي که او در جريان سخنراني خود به نمايش درآورده، پيرامون بازخواني حملات مومباي در سال ۲۰۰۸ به لاس وگاس است، زماني که يک سري از بمب گذاري‌ها و تيراندازي هاي هماهنگ توسط گروه اسلام‌گراي لشکر الطيبه، با کمک پنهاني عناصر جاسوسي پاکستاني صورت گرفته است.

آنتوني فراتر مي‌رود و مي‌گويد که او رابطه‌اي موازي بين کار دولت و هدايت يک شرکت سرگرمي چند ميليارد دلاري مي‌بيند، از اين لحاظ که هر دو محيط هايي با فشار کاري زياد هستند که بازيگران زيادي در آن نقش دارند و تصميم گيري‌هايي بر پايه عقايد شخصي خاص از سوي افراد مختلف دخيل است و بايد بر همه آنها غلبه کرد.

او اعتقاد دارد طرز تفکر ارتش امريکا کمي کهنه شده است و زماني اين طرز تفکر موثر خواهد بود که به سمت گرفتن گرفتن تصميمات شجاعانه و پرخطر برود و اين يکي ديگر از مسائلي است که او اميدوار است اتفاق بيافتد.

آنتوني مي‌گويد: “طوري که من دوست دارم فکر کنم اين است که فکر کنم حمله بعدي اتفاق افتاده، يک نفر هم قبلا به آن فکر کرده است. شما چگونه به همه ايده هايي که اون بيرون از اينجا است، نگاه مي‌کنيد؟”

وي مي‌افزايد: “مسئله اين است که حمله بعدي اصلا شبيه حمله قبلي نخواهد بود”. همچنين اضافه مي‌کند کمپيني که در حال حاضر توسط اوباما بر عليه داعش اداره مي‌شود، نمي‌تواند پيش‌بيني کند که چگونه تروريست‌هاي اسلامي به حملات ائتلاف پاسخ خواهند داد.

او مي گويد: “من فکر مي‌کنم که اين قرار است «۱۱ سپتامبر» بعدي باشد.”

۱. Dave Anthony

۲. Call of Duty

۳. Atlantic Council Think Tank

۴. AFP

۵. The Art of Future Warfare

۶. Steven Grundman

۷. Call of Duty: Black Ops 2

۸. David Goyer

۹. Oliver North

 

منبع : سراج گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *