لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=6275
Digital.Strategy.2025.Germany.FA .s 80x80 - داستان یک منتقد بازی
دانلود رایگان گزارش تخصصی | راهبرد دیجیتال 2025 آلمان
20 شهریور 1399
ISFE Europe’s video games industry Key Facts 2020.s 80x80 - داستان یک منتقد بازی
جدیدترین گزارش از وضعیت صنعت بازی در اتحادیه اروپا
20 شهریور 1399
نمایش همه
ahvaz13960924 5 1200x480 - داستان یک منتقد بازی

مهندس مهدی حق وردی طاقانکی

داستان یک منتقد بازی:

حدود 15  سال پیش زمانی که در زمان دانشجویی در مقطع کارشناسی مهندسی عمران، کاربر  بازی‌های رایانه‌ای و به‌اصطلاح  یک گیمر بودم و هم‌زمان علاقه‌مند به مباحث حوزه رسانه، با مقاله ای مواجه شدم به قلم دکتر شاه‌حسینی به نام “فیلم‌های سینمای و آخرالزمان” از کتاب مجموعه مقالات پیشگویی‌ها و آخرالزمان موسسه موعود، در آن زمان با این پرسش مواجه شدم که این مسائل و مفاهیم در بازی‌ها هم وجود دارد شاید جدی‌تر،  آن مقاله الگویی شد برای نگارش مقاله‌ای در خصوص “آخرالزمان و بازی‌های رایانه‌ای” مطلبی که ابتدا در وبلاگ شخصی منتشر سپس در یک ماهنامه منتشر و سپس در سلسه نشست‌های موسسه موعود با عنوان آخرالزمان و بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت سخنرانی ارائه و نهایتاً در قالب  مستندی  با همین عنوان منتشر و بعدها به زبان اردو نیز دوبله و در فضای مجازی منتشر شد و این شد ابتدای راه ورود به حوزه نقد، عدم حضور منتقدین (محتوایی) بازی و استقبال مخاطبین از این حوزه بهانه‌ای شد برای ادامه این مسیر و حتی تغییر رشته تحصیلی  از مهندس عمران به رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد نگارش مقالات علمی پژوهشی، نگارش مقالات تخصصی، ساخت مستندهایی مانند مستند لیست سیاه، مستند زنجیره پلید از نتایج این فعالیت است. آنچه که ذکر شد  داستان ورود مهدی حق وردی طاقانکی به حوزه نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای بود.

 

روش  نقد بازی ؟

همواره از سوی بسیاری از علاقه‌مندان حوزه نقد بازی  با این سؤال مواجه بودم که چگونه یک بازی را نقد می‌کنید  و همیشه یک پاسخ داشتم بازی می‌کنم و می‌نویسم.

سالها با این سؤال مواجه بودم که اگر بخواهم تجربیات خود را در حوزه نقد بازی‌های رایانه‌ای به نگارش دربیاورم چه باید بنویسم  موضوع را با عوامل مجله بازیبان مطرح شد. قرار شد در هر شماره به  بخشی از این موضوع پرداخته شود. شاید به‌مرور و همکاری سایر دوستان زمینه نگارش چنین کتابی فراهم شود  همچنین برخی مطالب مرتبط مانند معرفی برخی وب سایتهای مرتبط، اصطلاحات و… با برچسب پرونده نقد بازی در سایت مجاهد مجازی منتشر خواهد شد

لازم به ذکر است مطالبی که به امید خدا به صورت سلسه وار منتشر خواهد شد بیشتر از این‌که الگو روش هدفمند باشد راهنما و تجربه نگاری یک منتقد است که به فهرستی از موضوعاتی که در نقد یک بازی باید بدان پرداخته شود، اشاره می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *