نبود سواد رسانه در حوزه بازی تهدیداتش را در کشور افزایش داده است

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3930
mahdi.haghverdi.gorgan.seraj .960624 80x80 - نبود سواد رسانه در حوزه بازی تهدیداتش را در کشور افزایش داده است
گرگان : دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی
25 شهریور 1396
video.game .1 80x80 - نبود سواد رسانه در حوزه بازی تهدیداتش را در کشور افزایش داده است
توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص)در بازی رایانه ای
25 شهریور 1396
نمایش همه
mahdi.haghverdi.03 822x480 - نبود سواد رسانه در حوزه بازی تهدیداتش را در کشور افزایش داده است

نبود سواد رسانه در حوزه بازی تهدیداتش را در کشور افزایش داده است

حق وردی در دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی گرگان:
بیش از95 درصد بازی های رایانه خارجی اند / نبود سواد رسانه در حوزه بازی تهدیداتش را در کشور افزایش داده است

کارشناس و منتقد بازی‌های رایانه‌ای گفت: نبود سواد رسانه ای در حوزه بازی های رایانه ای افزایش تهدیدات این رسانه را در کشور افزایش داده است و توجه به ارتقا سواد بازی می تواند این زمینه را فراهم کند تا ضمن کنترل آسیب ها از فرصت های این رسانه به نحومناسب بهره برداری کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ مهدی حق وردی کارشناس بازی های رایانه ای با اشاره به نگرش های مختلف به بازی در جامعه اظهارکرد : برخی ها در جامعه بازی را صرفا سرگرمی می دانند و برخی آن را صنعت اما در واقع با توجه به آمار می توان گفت بازی یک رسانه است و این رویکرد درست در شناخت بازی است .

وی به بیش از 20 میلیون کاربر (گیمر) بازی در ایران اشاره کرد و افزود : هر گیمر در شبانه روز به صورت متوسط 79 دقیقه صرف بازی های دیجیتالی می کند با کمی دقت متوجه می شویم که در شبانه روز بیش از 30 میلیون ساعت صرف بازی های رایانه ای می شود.

حق وردی با بیان اینکه بیش از 95 درصد بازی های رایانه ای در ایران خارجی هستند، گفت: حدود 87 درصد از زمان بازی در ایران توسط کودکان و نوجوانان و جوانان صرف می شود.

وی به رویکرد های مواجهه با رسانه اشاره کرد و گفت : رویکرد واقع بینانه بهترین نگاه به رسانه است که در آن هم به فرصت ها و هم به تهدیدات رسانه ها توجه می شود.

این کارشناس بازی های رایانه ای تصریح کرد : نبود سواد رسانه ای در حوزه بازی های رایانه ای افزایش تهدیدات این رسانه را در کشور افزایش داده است و توجه به ارتقا سواد بازی می تواند این زمینه را فراهم کند تا ضمن کنترل آسیب ها از فرصت های این رسانه به نحومناسب بهره برداری کرد.

وی بازی را یک رسانه موثر بین المللی دانست و گفت : یکی از مباحثی که در حوزه مطالعات بازی های رایانه ای از آن یاد می شود مبحثی است به نام “بازی های جدی” در بازی های جدی هدف فراتر از سرگرمی است و توجه به حوزه هایی از جمله آموزش از اهداف ان به کار می رود که متاسفانه تاکنون در کشور بدان توجه جدی نشده است.

به گفته حق وردی بازی های دیجیتال یک صنعت پر درآمد محسوب می شود که توجه به آن می تواند زمینه اشتغال در این رشته را فراهم کند.

کارشناس بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه ایران تا رسیدن به جایگاه مطلوب در حوزه بازی سازی رایانه ای راه طولانی در پیش دارد ، اذعان داشت : گام اول در افزایش تولید محتوای دیجیتالی عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات به معنی واقعی کلمه است و حمایت های مادی و معنوی از بازی سازان امر دیگری است که بایستی به صورت سازمان یافته و هدفمند پیگری شود.

وی افزود: صنعت بازی های دیجیتال به این زودی ها به سمت زوال نمی رود و ترکیب این رسانه با فن آوری هایی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آینده ای جدی را برای این رسانه رقم زده که فعلا در ابتدای آن راه هستیم.

 

لینک خبر در سایت گلستان ما:

تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *