
سند اتحادیه اروپا در حفاظت از مصرف کنندگان، به ویژه کودکان، در رابطه با استفاده از بازی های ویدئویی
اردیبهشت 1, 1397
اصطلاحات : اسکرین پلی
اردیبهشت 15, 1397مقاله : بررسی سلطة (هژمونی) فرهنگی در بازی های رایانه ای (با تکیه بر بازی سیمز)
محمدرضا رسولی ، زهرا رستگار
چکیده: امروزه بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای نوظهور با بهره مندی از ژانرهای گوناگون و ارائه محتواهای متنوع بر طرز زندگی و فرهنگی افراد تأثیر بسزایی دارند. در این پژوهش محقق به توصیف و تحلیل نشانه شناختی سبک زندگی در یکی از بازی های رایانه ای به نام سمیز پرداخته و با استفاده از روش نشانه شناختی به توصیف و بررسی انواع نشانه ها و دلالت های ضمنی، جانشینی و همنشینی در بازی سمیز پرداخته است.
فایل تمام متن: (نوع: PDF حجم: 278KB)
منابع (نشریه): رسانه سال 26 بهار 1394 شماره 1 (پیاپی 98)
منبع : پرتال جامع علوم انسانی
مقاله . بررسی سلطة هژمونی فرهنگی در بازی های رایانه ای با تکیه بر بازی سیمز