لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3774
mahdi.haghverdi.taghanaki.1.mouood86 80x80 - سربازان رایانه ای حزب الله
Media Warfare Of Lebanon’s Hezbollah
15 شهریور 1388
mahdi.haghverdi.irib .tv .1388.07.10 80x80 - سربازان رایانه ای حزب الله
تهران : شوالیه های رایانه ای ناتو فرهنگی
15 شهریور 1388
نمایش همه
Special Force 2.hezbollah.computer game 822x480 - سربازان رایانه ای حزب الله

سربازان رایانه ای حزب الله

جنگهای صلیبی به طور خاص به سلسله درگیری‌های گفته می‌شود که به مدت حدود 200 سال به وسیله اروپاییان علیه مسلمانان روی داد. این جنگ ها به معنی عام و فراگیر همچنان توسط غرب علیه اسلام ادامه دارد جنگی که به دلیل برتری های رسانه ای و تکنولوژیکی غرب تشدید شده و علاوه بر بعد نظامی ، یعد جدی تر فرهنگی و رسانه ای نیز به خود گرفته که از آن با عناون “ناتو فرهنگی ” یاد می شود.

یکی از خطوط جنگ های صلیبی در زمان حاضر، تهاجمات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مسلمانان جهان و خاصا مسلمانان لبنان و فلسطین است.
رژیم غاصب صهیونیستی به پشتیبانی غرب، علاوه بر تهاجمات نظامی از ابزار رسانه ای جدید چون شبکه های ماهوره ای، غولهای خبرگزاری جهانی، شبکه جهانی اینترنت، صنعت سینما، جراید، مطبوعات و…  به منظور هجمه به دنیای اسلام بهره می‌برد.

یکی از ابزار های نوین، بازی های رایانه‌ای و ویدیویی است. این رسانه به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های گاه منحصر به فرد به ابزار جنگ رسانه‌ای و ناتو فرهنگی تبدل شده است. رسانه‌ای که به دلیل تاثیرگذاری بر اذهان کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری دارد.
تولید و عرضه هزاران بازی رایانه‌ای با محتوا و مضمون ضد اسلامی، تبلیغ سبک زندگی غربی، ترویج فحشا و فرقه‌های کاذب و حتی در راستای پروژه اسلام هراسی و ارائه چهره تروریستی و ضد بشری از کشورها و گروههای اسلامی و مسلمان تولید و عرضه شده است.

سوال اساسی این است که برای مقابله با این جنگ صلیبی مجازی از سوی جهان اسلام چه اقداماتی صورت گرفته؟

باید پذیرفت هنوز بخشی از جهان اسلام به اهمیت و ضرورت این بحث پی نبرده است. از سوی دیگر آن بخش از جهان اسلام نیز که مدتی است به اهمیت این موضوع پی برده به دلایلی چون عدم توانایی مالی و فنی در برابر خیل عظیم بازی‌هایی که روزانه به بازار عرضه می‌شود نتوانسته در این زمینه موازنه ایجاد کند، اما همین اقدامات محدود تاثیرات بزرگی بر جای گذاشته و ضرورت بحث را عیان نموده است.

اولین اقدام عملی از سوی جهان اسلام در پاسخ به این هجمه رسانه ای توسط حزب الله لبنان صورت گرفت و می‌توان حزب الله لبنان را پیشگام و پرچم دار گروههای مسلمان در تولید و استفاده از این ابزار رسانه‌ای نوین دانست.

در سال 2003، بازی “نیروی ویژه 1 ” (Special Force 1) توسط حزب الله لبنان عرضه شد در این بازی رایانه‌ای برای کاربر این امکان فراهم می‌شود تا بر اساس داستان واقعی نبردهایی که توسط رزمندگان حزب الله لبنان با سربازان صهیونیستی صورت گرفته وارد عمل شود.
در این بازی به جای نمایش نوار بارگزاری ( Load)، پرچم رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که جای پای پوتین روی آن نقش می بندد و کاربر در مرحله ابتدایی و برای بالا بردن دقت تیر اندازی به سیبل هایی شلیک می‌کند که تصویر جنایتکار جنگی شارون روی آن نقش بسته است. کاربر در صورت به پایان رساندن موفقیت آمیز مراحل بازی موفق به دریافت مدال از سید حسن نصرالله می‌شود.

هر چند که برخی از افراد به دلایلی از جمله گرافیک پایین که قابل قیاس با بازی های روز نبود سعی کردند این اقدام را کم اهمیت جلوه دهند اما سخن «ران پراسر» سخنگوی سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «این بازی هیچ شانسی برای صلح باقی نمی‌گذارد» میزان تاثیر این اقدام فرهنگی را آشکار کرد. از دیگر پارامتر‌های تاثیر گذار این بازی چند زبانه بودن آن است، بازی نیروی ویژه 1، به چهار زبانی عربی، انگلیسی، فرانسه و فارسی به بازار عرضه شد و به همین دلیل توانست از لحاظ کمی خیل زیادی از مشتاقان بازی های رایانه را تحت پوشش قرار دهد.

این اقدام آخرین اقدام حزب الله نبود و نشان داد که برای ادامه این مسیر مصصم است، حزب الله لبنان بعد از جنگ 33 روزه  نسخه دوم بازی نیروی مخصوص (Special Force 2) را به بازار عرضه کرد. این بازی رایانه‌ای طی نمایشگاهی با نام خانه عنکبوت (بیت العنکبوت) که در بیروت برپا شد به بازار عرضه شد. بازی رایانه ای که به کاربر اجازه می‌دهد در جنگ با رژیم غاصب صهیونیستی همراه و در پیروزی حزب الله سهیم شود و اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیسیتی را بشکنند و واقعیت های جنگ 33 روزه را تجربه کند.می تواند به شدت بر پیشبرد اهداف صهیونیست‌ها در فلسطین لطمه وارد کند.

بخش عظیمی از طراحی و تولید بازی‌های پرفروش رایانه‌ای دنیا دراستودیوهای بزرگ و مطرح هالیوود که صهونیست‌ها سهامداران اصلی آن به شمار می‌روند، انجام می‌شود. برنامه ریزان و مشاوران فرهنگی رژیم صهیونیستی براین باورند که با ایجاد یک پایگاه کاملا مستقل و مجهز برای تهیه و تولید بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند علاوه بر بهره مندی از قدرت بیشتر برای سرمایه‌گذاری و نفوذ کامل بر بازار جهانی این عرصه، کنترل افکار مخاطبان گسترده بازی‌های رایانه‌ای را در سراسر دنیا به دست گیرند. صهیونیست‌ها با سرمایه‌گذاری عظیم، تلاش گسترده‌ای را برای انحراف افکار عمومی در حوزه فرهنگی در دستور کار خود قرار دادند و تسلط برافکار عمومی را به عنوان یک رویا دنبال می‌کند.

به گفته”یاسر الحریری” نویسنده و تحلیلگر سیاسی مسایل رژیم صهیونیستی و فلسطین: عیتا الشعب، بنت جبیل و مارون الراس به عقده‌ای برای رژیم صهیونیستی درآمده و در این بازی اسامی مذکور وجود دارد زیرا ارتش دشمن نتوانست در این مناطق ایستادگی کند ما به کودکان رژیم صهیونیستی می‌گوییم که ارتش شما در این مناطق شکست خورد. این بازی نه فقط بر کودکان رژیم صهیونیستی بلکه بر سربازان و فرماندهان ارتش دشمن نیز تاثیرگذار است.
در این بازی، کاربر می تواند در نقش یک رزمنده حزب الله مراحل بسیاری را طی و حقایق جنگ را شخصا تجربه کند.
از جمله تجربیات این بازی، پاکسازی سربازان صهیونیستی در منطقه “مارون الرأس” و یا از بین بردن تک تیر اندازان صهیونیستی در منطقه “بنت جبیل”، رفتن به سمت مجتمع ورزشی “بنت جبیل” و جلوگیری از بر افراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در محیط ورزشگاه است.
در مرحله بعد کاربر در منطقه “وادی الحجیر” مستقر شده و به سمت شهرکهای صهیونیست نشین، موشک های کاتیوشا شلیک می‌کند.

یکی از مراحل جذاب این بازی، درگیر شدن با تانک اسطوره‌ای “مرکاوا” و انهدام آنها و نمایش ناکارآمدی سلاح‌های پیشرفته رژیم صهیونیستی است.
نکته جالب توجه این است که در دمو بازی “نیروی مخصوص 1” که قبل از جنگ 33 روزه ساخته شده بود تانک صهیونیستی با سر و صدای زیاد وارد می‌شود و لوله تانک را به سمت شما نشانه می‌رود که ناگهان با آمدن هاله‌ای از نور منفجر می‌شود، آیا این پیامی برای سران رژیم صهیونیستی مبنی بر نتیجه حمله به لبنان نبوده؟ پیامی که در عالم واقع با انهدام دژ آهنین به واقعیت پیوست و تانک اسطوره‌ای مرکاوا به تابوت آهنین صهیونیستها تببدل شد.
در یکی مرحله دیگر، کاربر به سمت ناو ساعر موشک شلیک نموده و آن را نابود می‌کند. در کلیپی که در زمان این اقدام پخش می‌شود شما پیام تلویزیونی سید حسن نصرالله را که از شبکه المنار پخش شد می شنوید که در این پیام آغاز جنگ گسترده را اعلام کرده و می گوید :
(( … الان بر عرصه دریا، مقابل بیروت، ناو جنگی اسراییل که تاسیسات زیر بنایی، خانه های مسکونی و مردم عادی را موشک باران می‌کند، نگاه کنید که چگونه آتش می‌گیرد و به همراه دهها نظامی اسراییل غرق می‌شود، این ابتدای کار است و تا پایان حرف و تصمیم بسیار است.))
و این گونه بازی های  رایانه ای به سربازان رایانه ای حزب الله بدل شده اند، سربازان رایانه ای برای جهاد مجازی

منبع : ماهنامه پیام انقلاب ، شماره 26 ،شهریور 1388،  ص 70 و 71
نویسنده :   مهندس مهدی حق وردی طاقانکی

 

لینک دانلود دایگان مقاله با فرمت پی دی اف :

https://vmojahed.ir/wp-content/uploads/2011/02/payam-hezboolah.pdf

باز نشر مقاله در سایر سایت ها :

پایگاه اطلاع رسانی عملیات روانی و جنگ نرم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *