بازی‌های رايانه‌ای به ابزار ناتوی فرهنگی غرب عليه اسلام تبديل شده است

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5336
mahdi.haghverdi.irib .tv .1388.07.10 80x80 - بازی‌های رايانه‌ای به ابزار ناتوی فرهنگی غرب عليه اسلام تبديل شده است
تهران : شوالیه های رایانه ای ناتو فرهنگی
18 مهر 1388
VatanEmrooz.527 80x80 - بازی‌های رايانه‌ای به ابزار ناتوی فرهنگی غرب عليه اسلام تبديل شده است
استراتژی غرب علیه اسلام در بازی‌های رایانه‌ای
18 مهر 1388
يك كارشناس بازی‌های رايانه‌ای در نشست بازی‌های رايانه‌ای و ناتو فرهنگی كه در نمايشگاه بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال برگزار شد، بازی‌های رايانه‌ای را ابزار ناتوی فرهنگی غرب عليه اسلام دانست.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مهدی حق‌وردی، كارشناس بازی‌های رايانه‌ای در اين نشست با بيان اينكه محصولات جديد فرهنگی و بازی‌های رايانه‌ای هرچند برای سرگرمی است اما به ناتوی فرهنگی برای دشمن تبديل شده است، گفت: تاريخچه تشكيل ناتو به فروردين ۱۳۲۸ شمسی بر می‌گردد كه اين پيمان نظامی در آتلانتيك شمالی تشكيل شد، اما با گذشت زمان تغيير كاربری داد و در عين حالی كه يك پيمان نظامی است به يك ابزار فرهنگی و سياسی غرب عليه شرق تبديل شده است، به گونه‌ای كه مقام معظم رهبری در اين خصوص فرمودند: «باندهای بين‌المللی زر و زور كه برای تسلط بر ملت‌ها، سازمان نظامی ناتو را تشكيل داده بودند، اكنون برای از بين بردن هويت ملی جوامع بشری و تحقق هر چه بيشتر اهدافشان در پی تشكيل ناتوی فرهنگی هستند تا با استفاده از امكانات رسانه‌ای تحولات اقتصادی و فرهنگی عمومی كشورها را در دست بگيرند.»
حق وردی با بيان اينكه بحث در زمينه بازی‌های رايانه‌ای در سه محور سياسی، فرهنگی و اجتماعی قابل بررسی است، ادامه داد: ناتو فرهنگی از ابزارهايی مانند روزنامه‌ها، مجلات، نشريات، راديو، تلويزيون و سينما شروع شد و امروز نوبت به بازی‌های رايانه‌ای و ويديويی رسيده است.
وی اضافه كرد: در واكنش به اين امر شخص مقام معظم رهبری پيشقدم شدند و فرمودند : «امروز استكبار جهانی كه رئيس جمهور كنونی آمريكا سخنگوی آن است دنيای اسلام را صريحاً تهديد می‌كنند و سخن از جنگ صليبی به ميان می‌آورند و شبكه استكباری صهيونيسم و سازمان‌های جاسوسی در همه دنيای اسلام سرگرم فتنه انگيزی هستند، هزاران فيلم سينمايی و بازی رايانه‌ای و امثال آن با هدف زشت نماياندن چهره اسلام توليد و روانه بازار می‌شوند.»
حق‌وردی ادامه داد: كاركرد اصلی بازی‌های رايانه‌ای و ويديويی هرچند جنبه سرگرمی دارند اما در عمل به عنوان شواليه‌های مجازی عليه دنيای اسلام فعاليت می‌كنند.
وی افزود: سير تكاملی بازی‌های رايانه‌ای تا دهه ۸۰ بود و در آن زمان با آغاز جنگ سرد اين بازی‌ها به سمت بازی‌های جنگی سوق يافتند.
وی بازی‌های رايانه‌ای را به تك كاربره و چند كاربره تقسيم كرد و گفت: در بازی‌های چند كاربره افراد در گيم نت‌ها به صورت تيمی به مبارزه با يكديگر می‌پردازند.
وی اضافه كرد: عمده مباحث ما در سبك بازی‌های اكشن و استراتژی‌های مربوط به آن است كه اكثر مخاطب آنها نيز جوانان و نوجوانان هستند.
حق وردی با بيان اينكه به اين محصول فرهنگی كمتر به عنوان يك رسانه تأثيرگذار در كشور ما توجه می‌شود، گفت: البته در سال‌های اخير اقداماتی در اين زمينه شروع شده اما در مقايسه با كشورهای غربی هنوز در ابتدای راه قرار داريم.
اين كارشناس بازی‌های رايانه‌ای تصريح كرد: امروزه در سطح بازی‌های استراتژيك و شبيه‌ساز از بازی‌های رايانه‌ای استفاده می‌شود و حتی در بحث پزشكی نيز برای آموزش جراحان، بازی‌های رايانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گيرند.
وی دلايل اهميت بازی‌های رايانه را از نظر كمی و كيفی عنوان كرد و ادامه داد: اگر صنعت بازی‌های رايانه‌ای را با صنعت سينما مقايسه كنيم از لحاظ كمی بر اساس آمارهای موجود سود شركت‌های توليد كننده بازی‌های رايانه‌ای وارد بازار می‌شود و همچنين مدت زمان صرف شده توسط كاربر در بازی‌های رايانه‌ای از سينما كمتر است.
وی ترويج خشونت، ترويج فرهنگ برهنگی، تبليغ فرهنگ غرب، از بين قبح ضد ارزش‌ها و اسوه سازی از شخصيت‌های غير اخلاقی و ترويج استفاده از مواد مخدر و الكلی را از جمله تبعات فرهنگی استفاده از بازی‌های رايانه‌ای دانست.
حق وردی تصريح كرد: آمار ترويج خشونت در بازی‌های رايانه‌ای بسيار بالاست به گونه‌ای كه برآوردها نشان می‌دهد كسانی كه هيچگاه با اسلحه واقعی شليك نكرده‌اند و فقط به تمرين تيراندازی با بازی‌های رايانه‌ای پرداخته‌اند، با يك اسلحه واقعی بسيار عالی تيراندازی می‌كنند كه متأسفانه خيلی از اين بازی‌ها بدون محدوديت در كشور ما توزيع می‌شود.
حق وردی با بيان اينكه ارگانی برای نظارت بر توزيع اين بازی‌ها كه در كشور ما بسيار پرطرفدار است وجود ندارد، ادامه داد: البته چندی پيش فهرست بازی‌های رايانه‌ای ممنوع اعلام شد كه به دليل فقدان نظارت كافی در اين زمينه خود به يك ضد تبليغ تبديل شد.
وی در پايان با بيان اينكه از نظر سياسی نيز سعی می‌شود ارزش‌های سياسی دنيای غرب در اين بازی‌ها تبليغ شود، گفت: اين اقدام به گونه‌ای است كه غربی‌ها را منجی و شرقی‌ها و اسلام را تروريست جلوه می‌دهند.
سومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال و آثار چند رسانه‌ای از ۸ مهر ماه ۸۸ آغاز شده و تا ۱۸ مهر ماه بر پا شد و در حاشيه آن بيش از ۱۵۰ نشست و كارگاه تخصصی برگزار شده است.
لینک خبر :
iqna.13880718 73x300 - بازی‌های رايانه‌ای به ابزار ناتوی فرهنگی غرب عليه اسلام تبديل شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *