لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5444
virtual jihad . virtual mojahed 80x80 - انتخابات و بازی رایانه ای
مشهد : دوره آموزشی کوتاه مدت تربیت مجاهد مجازی
28 آبان 1388
t 80x80 - انتخابات و بازی رایانه ای
بیلیبورد های متحرک
28 آبان 1388
نمایش همه
payam entekhabat 822x480 - انتخابات و بازی رایانه ای

انتخابات و بازی رایانه ای

جنگ رسانه‌ای از برجسته‌ترین مولفه‌های جنگ نرم و جنگ‌های مدرن در جهان کنونی محسوب می‌شود. جنگ نرم به مثابه راهبرد و استراتژی انتخابی نظام سلطه برای تسلط بر افکار و اراده ملت‌ها تدوین و طراحی شده است.

به طور کلی استفاده و بکارگیری از رسانه‌ها برای تضعیف کشور هدف و بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه‌ها اعم از رسانه‌های نوشتاری، دیداری شنیداری و به کارگیری اصول تبلیغات و عملیات روانی، به منظور کسب منافع را جنگ رسانه‌ای گویند.

هدف از این جنگ تغییر کارکرد و عملکرد دولت‌ها و ملت‌ها در پشتیبانی از دیگر دولت‌ها، و به ویژه کنترل افکار و اذ‌هان عمومی مردم است، زیرا این ملت‌ها هستند که در اولین خط مقدم حمله دشمن قرار می‌گیرند.

در این دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، با جنگ رسانه ای شدیدی رو به رو بودیم یکی از تفاوت های جنگ رسانه ای این دوره نسبت به دوره های قبلی میزان استفاده از فضای سایبر و مجازی بود

استفاده گسترده از قابلیتهای فضای مجازی و اینترنت، از ایجاد و راه اندازی وب سایت ها و وبلاگها گرفته تا استفاده از اتاق‌های گفتگو(چت روم ها)، سرویس های اشتراک گذاری تصاویر، سرویس های اشتراک گذاری فیلم و کلیپ، وبلاگ ها و … یکی از تفاوت های این دوره انتخابات با دوره های قبل بود و در این میان برای اولین بار در ایران، بازی های رایانه ای و ویدیویی که از ابزار نوین رسانه ای فضای مجازی هستند نیز پا به عرصه این نبرد گذاشتند.

بازی های رایانه‌ای از جمله رسانه های اثر بخشی است که از دوران جنگ سرد وارد عرصه رقابتهای سیاسی شده، این رسانه به جهات کمی و کیفی دارای قابلیتهای خاص و ویژه است که گاه اثر بخشی آن را بیش از رسانه هایی چون صنعت سینما می باشد.و البته بیش از یک دهه است که ساخت بازی رایانه ای در زمینه انتخابات در برخی از کشورها سابقه دارد…

 

لینک دانلود رایگان مقاله

انتخابات و بازی رایانه ای، ماهنامه پیام انقلاب، آبان ماه 1388، شماره 28 ، نویسنده : مهدی حق وردی طاقانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *