لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3782
video.game .1 80x80 - راز سلیمان در میدان نبرد
دانشگاه صنعتی شاهرود : همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای
17 دی 1390
video.game .0.1 80x80 - راز سلیمان در میدان نبرد
نجف آباد : تهدیدات رسانه ای فضای مجازی و راهکار های مقابله
17 دی 1390
نمایش همه
payam.enghelab.bf3 .1390.10 822x480 - راز سلیمان در میدان نبرد

راز سلیمان در میدان نبرد

بازی رایانه ای بتلفیلد 3 ، بازی علیه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس

“راز سلیمان در میدان نبرد” عنوان مقاله ای است که در شماره دی ماه ماهنامه پیام انقلاب به قلم مهدی حق وردی طاقانکی به نقد و بررسی بازی های رایانه ای بتلفیلد3 پرداخته و پرده از برخی از اهداف سیاسی پشت پرده این بازی برداشته، بازی رایانه ای ضد ایرانی که خاصا به مقوله سپاه قدس و سردار سلیمانی فرمانده این نیرو پرداخته است.

راز سلیمان در میدان نبرد

“سراب سلطه”  مقاله‌ای بود که در شماره 46 ماهنامه پیام انقلاب منتشر شد و از بازی رایانه‌ای “بتلفیلد 3”  به منظور عادی سازی حمله و تجاوز نظامی به ایران در اذهان و افکار عمومی جهانی سخن به میان آورد و صد البته با توجه به دیدگاه سیاسمتداران غربی مشخص بود که مستقیم یا غیر مستقیم به چه مسائلی پرداخته خواهد شد و شاید منتشر شدن این مقاله تحلیلی در اردیبهشت ماه (سالگرد تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) نیز به همین منظور بود، درست زمانی که شش ماه تا انتشار این بازی مانده بود. اکنون مدتی است که این بازی رایانه‌ای در بازارهای سراسر جهان منتشر شده است. هر چند که نقدهای بسیار زیادی از این بازی منتشر شده اما در این مقاله سعی می‌شود به نکاتی پرداخته شود که که در سایر تحلیل ها یا بدان اشاره نشده یا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

بازی بتلفیلد 3:

بازی “بتلفیلد ۳”  ( 3Battlefield ) یا “میدان نبرد ۳” یک بازی ویدویی اکشن از مجموعه بازی‌های بتلفیلد است که توسط شرکت سوئدی DICE تولید و توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و ویندوز منتشر شده است.

شرکت سوئدی DICE ” سرگرمی های خلاقانه تصورات دیجیتالی ” در سال 1992 فعالیت خود را در شهر استکهلم آغاز کرد و در سال 2004 توسط شرکت EA خریداری شد و رسما به این شرکت پیوست.

داستان بازی:

سال ۲۰۱۴، گروهبان دوم «بلک برن» (Blackburn) از اعضا نیروی دریایی آمریکا  به منظور مبارزه و مقابله با عملیات های تروریستی گروه نظامی با عنوان  ” People’s Liberation and Resistance ” به معنای “گروه آزادی و مقاومت مردمی”  که در بازی با عنوان PLR یاد می‌شود به سلیمانیه عراق اعزام می‌شوند. پس از آن گروهبان «بلک برن» و تیمش برای دستگیری  «البشیر» (Al-Bashir) به سمت «تهران» می‌روند. در خزانه بانکی در تهران که مملو از دلارهای آمریکایی است! در‌می‌یابند که «پی ال آر» به تجهیزات هسته‌ای قابل حمل روسی دست یافته‌اند و اینکه ۲ دستگاه از این تجهیزات مفقود شده است.

«بلک برن» درخواست پشتیبانی می‌کند و کاروان نظامی «ام۱ آبرامز» که به وسیله سرجوخه «میلر» برای کمک به گروه «بلک‌برن» آمده ولی سرجوخه میلر توسط PLR اسیر می‌شود. وگلوی سرجوخه «میلر» توسط «سلیمان» در یک اقدام تروریستی بسیار شبیه به اقدامات القاعده در مقابل دوربین بریده می‌شود.

طی عملیاتی در تهران البشیر دستگیر می‌شود و در آخرین جملات قبل از مرگ، از قصد سلیمان مبنی بر انفجار دو سلاح هسته‌ای  در نیویورک و پاریس سخن به میان می‌آورد.

اما پس از مدتی بمب هسته‌ای در پاریس منفجر می‌شود و 80 هزار نفر کشته می‌شوند. و بالاخره پس از درگیری های فراوان سلیمان توسط بلک برن کشته می شود و بلک برن سلاحی را که قرار است در نیویورک منفجر شود در اختیار می‌گیرد.

«پی ال آر»

بازی‌هایی که اخیرا توسط شرکت‌های معروف و بزرگ علیه جهان اسلام ساخته شده‌اند به منظور انحراف افکار مخاطبین و توجیه اقدامات خود در کنار کدها و نشانه‌های واقعی از نشانه‌های انحرافی و یا دو پهلو نیز استفاده می‌کنند تا اهداف اصلی و واقعی را پشت هدف‌های دم دستی مخفی کنند و یا حتی با قرار دادن چند نماد و نشانه از چند موضوع مختلف در یک نماد یا کاراکتر همزمان به چند موضوع اشاره کنند.

یکی از ابهامات در خصوص “گروه آزادی و مقاومت مردمی” است. واقعا نظامیان «پی ال آر»  چه کسانی هستند؟

کدها و نشانه هایی در بازی باعث شده تا بسیاری فکر کنند این گروه اشاره به پژاک یا حتی منافقین دارد؟! با بازخوانی نمادهایی از این نظامیان سعی در شناسایی این گروه در عالم واقعیت داریم.

ملیت نظامیان “پی ال آر”:

“پی ال آر”   نظامیان ایرانی معرفی شده‌اند، گروه تروریستی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و فحش‌های رکیک آنها به آمریکاییان حاکی از اوج تنفر آنها از نظامیان آمریکایی است.(فرهنگ فحاشی به این گروه نظامی منتسب شده امری است که بیشتر در نظامیان آمریکا دیده می‌شود تا ایرانیان)

جالب تر اینکه در شهر به اصطلاح سلیمانیه، با افرادی مواجه می‌شوید که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و پلاک ماشین ها، ایرانی است. و البته در یکی از پلاکهای ماشینها بجای شماره نوشته شده ” نشانه تهران”

آیا واقعا قابل باور است که این استفاده از این نماد ها، توسط آمریکایی ها پس از سالها اشغال عراق و حضور نظامی در منطقه، کاملا به صورت اشتباهی و سهوی باشد یا واقعا هدفی در پشت آن نهفته است؟

منطقه عملیاتی نظامیان “پی ال آر” :

نظامیان “پی ال آر”  گروهی ایرانی معرفی شده که فعالیت های نظامی و تروریستی در داخل و خارج مرزهای ایران از تهران گرفته تا سلیمانیه و پاریس و نیویورک و… دارند.

نقطه قابل توجه در مورد اولین عملیات این بازی یعنی عملیات در سلیمانیه عراق این است که هر چند در بازی اعلام می‌شود که شما در سلیمانیه عراق عملیات انجام می‌دهید که تاکید بر این اسم به منظور دیگری گنجانده شده، اما در حقیقت وقتی در ابتدای بازی شما توجیه عملیاتی می‌شوید بالای نقشه عبارت البصره نقش بسته است، یعنی عملیات در شهر بصره انجام می‌شود! رابطه سلیمانیه در شمال عراق با بصره در جنوب عراق چیست. یعنی حتی سازندگان بازی دسترسی به نقشه عراق نداشته اند و این اختلاف چند صد کیلومتری می‌تواند تصادفی باشد؟

همانطور که می‌دانید پیروان مسلمان شهر بصره عمدتاً اعضای فرقه شیعه جعفری هستند.(همانند شیعیان ایران) و در حقیقت «پی ال آر»  گروه نظامی اسلامی و خاصا پیرو مکتب شیعه هستند و به همین منظور پایگاهشان در عراق را شهر بصره انتخاب کرده‌اند.

سلاح های نظامی “پی ال آر” :

در بازی با نظامیان «پی ال آر»  متوجه می‌شویم که مسلح به سلاحهایی چون کلاشینکف و ژ3 هستند، سلاحهایی که به ترتیب سلاح سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

هر چند شاید این امر را بتوان به بازار سیاه فروش سلاح منتسب کرد چرا که به عنوان مثال سلاح کلاشینکف سلاحی است که در درگیری های بسیاری از کشورها از خاورمیانه گرفته تا آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نکته جالبتر اینکه یکی دیگر از سلاح های این گروه نظامی سلاح  خیبر 2002 است.

به نظر شما  سلاح خیبر ساخت صنایع دفاعی ایران در دست نظامیان گروه «پی ال آر» چه توجیهی دارد ؟

آیا هدف از این کار ارتباط دادن تروریسم بین المللی با نیروهای نظامی ایران نیست؟

و با توجه به اینکه در زمان حمله به تهران شما با سازمانهای نظامی ایران چون سپاه و ارتش مواجه نمی‌شوید، بلکه صرفا با “پی ال آر” در گیر می‌شوید، گروهی که به اداوت نظامی چون سلاح های سازمانی نظامیان ایران، تانک، بالگرد، هواپیما، خوردورهای نظامی و… مجهز هستند آیا برداشت شما غیر از این است که “پی ال آر” نه یک گروهک نظامی تروریستی بلکه در حقیقت سازمان رسمی نیروهای  نظامی ایران است؟

سلیمان کیست؟

کدهای مختلفی در بازی در خصوص سلیمان مطرح می‌شود، کدهای ضد و نقیضی که نیاز به بررسی و پالایش دارد.

دوست و متحد “فرخ البشیر”رهبر کودتاچیان اسلامی در ایران، خائن به فرخ البشیر و سوء استفاده از قدرت و سرمایه او به منظور تهیه بمب هسته ای از روسها، مامور نفوذی وزارت امنیت داخلی آمریکا به منظور جاسوسی از البشیر و یا تروریست مسلمان ضد آمریکایی یا … ؟

راستی اگر سلیمان را یک مامور آمریکایی بدانیم:

چرا وی پس از سرقت بمب های هسته ای  آن ها را به آمریکا تحویل نداد؟

چرا بمب هسته ای در پاریس منفجر می‌شود؟

چرا گلوی میلر سرباز آمریکایی توسط سلیمان در مقابل دوربین بریده می‌شود؟

چرا سلیمان قصد انفجار بمب هسته‌ای در نیویورک را دارد؟

سلیمان ؟ سلیمان !

گویا همه چیز در این بازی حول شخصیتی به نام سلیمان می‌چرخد.

فرد  نظامی که محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست و حوزه عمل او  در عراق، فرانسه، آمریکا و … است و به همین دلیل بسیار سفر می‌کند، شخصی با هوش که حتی توانایی  فریب و جلب اعتماد بخشی از نیروهای امنیتی آمریکا  داشته، اما در عین حال تفکرات ضد غربی و خاصا ضد آمریکایی دارد و به همین منظور قصد عملیات تروریستی و انفجار بمب هسته ای در آمریکا را دارد و با تو جه به اینکه با وجود تمام کوشش ها برای مقابله با او، بمب هسته ای را در پاریس منفجر می‌کند بالطبع از قدرت و توانایی های بالای مدیریتی و نظامی در سطح بین الملل برخوردار است

شاید شما هم با خواندن توضیحات فوق حدس هایی در باره شخصیت سلیمان داشته باشید اما پذیرش این موضوع و حتی در بیان آن تردید کنید به همین منظور موضوع دیگر یعنی تاریخ انتشار بازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بازی با عملیاتی از سلیمانیه عراق شروع می‌شود به منظور از بین بردن گروه اسلامگرا شیعه”پی ال آر” که در حقیقت نظامیان ایران بوده و در پایان بازی (تک کاربره) آن با قتل سلیمان در نیویورک و جلوگیری از انفجار بمب هسته‌ای به اتمام می‌رسد.

بازی “میدان نبرد ۳” در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۱ در آمریکای شمالی، ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ در اروپا و ۲ نوامبر ۲۰۱۱ در ژاپن منتشر شد.

راز و ارتباط تاکید بر سلیمان و اوایل ماه نوامبر 2011 در چیست؟

اگر سری به آرشیو اخبار در اینترنت بزنید پی به این راز می‌برید.

رازی که سایت صدای آمریکا نیز برآن تاکید کرده و ناخواسته آن را فاش می‌کند، این سایت در خبر مربوط به واکنش جوانان ایرانی به این بازی رایانه‌ای را چنین آغاز کرد: «بازی «بتل فیلد ٣» در ادامه بازی اینترنتی «بتل فیلد2» هم زمان با آغاز تنش‌ها بین آمریکا و ایران در رابطه با توطئه ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن منتشر شد.»

بله پس از سناریو از پیش طراحی شده ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، بازی میدان نبرد 3 منتشر و دقیقا پس از آن جنجال رسانه‌ای غرب علیه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس آغاز شد و خبرگزاری‌ها با انتشار خبری از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده بر داشتند. طبق این خبر “جک کین” فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در کنگره حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: چرا آنها را به قتل نرسانیم؟ … چرا ما عامدانه آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم.

همچنین “رویل مارک گریچ” از کارشناسان موسسه دفاع از دموکراسی اظهار داشت: فکر نمی‌کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آنها، مرعوبشان کنید. قاسم سلیمانی خیلی زیاد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید!

آیا هیچ عقل سلیمی باور می‌کند وقوع این اتفاقات با این توالی زمانی می‌تواند کاملا تصادفی و این تحلیل مبتنی بر توهم توطئه باشد؟

در این بازی به نکات دیگر نیز اشاره شده است. یکی از آنها نگهداری از بمب اتمی در خزانه بانکی در پایتخت ایران  است. بانکی که در آن اثری از ریال نیست و فقط دلار دیده می‌شود. دلار،تروریسم، بمب هسته ای، بانک ایرانی

بهانه حمایت مالی از نهادهای تروریستی و مجری در فعالیت های هسته‌ای که در سابق منجر به تحریم برخی از بانکها شد و اخیرا نیز از یک سو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک اقدام کاملا سیاسی گزارشی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرد و از سوی دیگر تحریم بانک مرکزی ایران به منظور  تضعیف صادرات نفت ایران و منع دستیابی ایران به منابع مالی برای برنامه هسته‌ای و نیز اتهام پولشویی توسط بانک مرکزی مطرح شد.

البته نکته اقتصادی دیگر  بازی بتلفیلد 3 در تهران نمایش صندوق صدقات با دقت و گرافیک بالا بگونه ای که هر مخاطبی متوجه آن می‌شود. نکته قابل توجه در صندوق صدقات این است که روی این صندوق ها  نمادی از آنارشی (هرج و مرج) حک شده که دلالت بر استفاده از پول این صندوق‌ها برای ایجاد هرج و مرج در سراسر دنیا دارد! به همین دلیل دشمن سعی کرده این سمبل و نماد را در اذهان عمومی دنیا به عنوان منابع مالی تروریستها مطرح کند، آیا در آینده نزدیک یا دور بعد از نهاد‌های مالی چون بانک ها و نهادهای نظامی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید منتظر حملات رسانه ای غرب علیه کمیته امداد امام خمینی (ره) باشیم؟!

 

دانلود فایل پی دی اف راز سلیمان در میدان نبرد

https://vmojahed.ir/wp-content/uploads/2012/01/payam54.s60.63.pdf

مهندس مهدی حق وردی طاقانکی

منبع: ماهنامه پیام انقلاب. شماره 54.دی ماه 90. صفحه 60 الی 63

1 Comment

  1. Avatar محمد گفت:

    سلام خسته نباشید مطلب درج شده در سایت مستند نیست…مستند سازی مطالب خیلی مهمه….(استفاده از عکس و…)…مخصوصا این مطلب رو واقعا سوزاندید…خیلی میشد بهتر باشه که نشد…حتی محتوای مطلب گنگه…برای یک مخاطبی که بتلفیلد بازی نکرده قابل هضم نیست !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *