مهدی حق‌وردی : تلاش برای القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5331
video.game .0.1 80x80 - مهدی حق‌وردی : تلاش برای القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای
نجف آباد : تهدیدات رسانه ای فضای مجازی و راهکار های مقابله
1 اسفند 1390
video.game .0.1 80x80 - مهدی حق‌وردی : تلاش برای القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای
تویسرکان : همایش شوالیه های رایانه ای ویژه دانشجویان
1 اسفند 1390
نمایش همه
mahdi.haghverdi.taghanaki.1.mouood86 822x480 - مهدی حق‌وردی : تلاش برای القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای

بخش دوم مصاحبه با ایکنا : جهاد مجازی

يكی از اسايتد دانشگاه و پژوهشگر بازی های رايانه ای گفت پيش بينی و القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای نه تنها تصادفی نبوده بلكه از سياست‌های بنيادين نظام سلطه به خصوص آمريكا سرچشمه می‌گيرد.

گروه فضای مجازی: يكی از اسايتد دانشگاه و پژوهشگر بازی های رايانه ای گفت: پيش بينی و القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای نه تنها تصادفی نبوده بلكه از سياست‌های بنيادين نظام سلطه به خصوص آمريكا سرچشمه می‌گيرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامی، مهدی حق‌وردی استاد دانشگاه و پژوهشگر بازی‌های رايانه‌ای در نشست تخصصی تكنولوژی تبليغ كه با موضوع تهديدات و فرصت‌های بازی‌های رايانه‌ای در تبليغ دين در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، تصريح كرد: كمپانی‌های بزرگ سازنده بازی‌های رايانه‌ای اين ابزار موثر را در راستای سياست‌های امريكايی طراحی، تبليغ و اجرا می‌كنند و صيهونيست‌ها در پشت پرده توليد اين بازی‌ها قرار دارند.

حق‌وردی با اشاره به اين كه اين بازی‌ها با القای ترس از مسلمانان كاربر را به جنگ عليه آنان ترويج می‌كند، افزود: پيش‌بينی و القای ترس از مسلمانان نه تنها تصادفی نبوده بلكه از سياست‌های بنيادين نظام سلطه به خصوص آمريكا سرچشمه می‌گيرد.

اين استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازی‌های رايانه‌ای با اشاره به اين كه صنعت بازی‌های رايانه‌ای عليرغم تأخير در زمان شروع، جلوتر از صنعت سينما حركت كرده است اظهار كرد: بازهای رايانه‌ای از لحاظ فروش و سود اقتصادی و از نظر ميزان وقت و زمان تأثيرگذاری، رتبه برتری نسبت به سينما را به خود اختصاص داده است.

حق‌وردی صنعت سينما را يك صنعت يك سويه معرفی كرد و افزود: در بازی‌های رايانه‌ای گرافيك و چالش حل مسئله به هيچ وجه قابل قياس با صنعت سينما نيست و تأثيرگذاری آن به مراتب بيشتر از صنعت سينماست.

وی خاطر نشان كرد: الگوسازی از بازی‌های رايانه‌ای باعث بروز مشكلاتی در ساحت فرهنگ مانند حجاب شده و حضور فعال مبلغان دينی در داخل كشور در اين حوزه می‌تواند رسانه بازی را به يك رسانه دينی تبديل و از سوی ديگر از افراط و تفريط‌ها و انحرافات در اين حوزه جلوگيری كند.

حق‌وردی با ابراز تأسف در مورد عدم فعاليت در حيطه تصويرسازی و نمادسازی دينی به منظور القاء غيرمستقيم مفاهيم دين عنوان كرد: به منظور افزايش اثربخشی پيام دينی در رسانه بازی‌های رايانه‌ای بايد از بيان مستقيم پرهيز و پيام به صورت نهفته، پنهان و غير‌مستقيم استفاده شود.

وی در پايان با بيان اين كه اصل پيام دين ثابت و دارای اصالت اما ابزارها و روش‌های بيان و تبليغ متغيرند، گفت: از جمله راهكارهای مقابله با اين بازی‌های رايانه‌ای شناخت دقيق ابعاد اين پديده، آگاهی‌بخشی و بصيرت، رده‌بندی، عبور از انفعال به فعاليت و توليد مبتنی بر فرهنگ اسلامی ايرانی است.

لینک خبر در ایکنا:

http://www.iqna.ir/fa/news/956880/

تصویر خبر در ایکنا :

iqna.901201 82x300 - مهدی حق‌وردی : تلاش برای القای ترس از مسلمانان در بازی‌های رايانه‌ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *