لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3794
kerman910411 80x80 - شوالیه‌ صهیونیستی در لیست سیاه
کارشناس بازی‌های رایانه‌ای: بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر اهداف غربی است
30 مرداد 1391
Iranian IT Analyst Video Games Islam.MAHDI HAGHVERDI taghanaki 80x80 - شوالیه‌ صهیونیستی در لیست سیاه
Iranian IT Analyst Enumerates Video Games Insulting Islam
30 مرداد 1391
نمایش همه
Tom Clancys Splinter Cell Blacklist 822x480 - شوالیه‌ صهیونیستی در لیست سیاه

شوالیه‌ صهیونیستی در لیست سیاه

“شوالیه‌  صهیونیستی در لیست سیاه” عنوان مقاله‌ای است که در شماره مرداد ماه ماهنامه پیام انقلاب به قلم مهندس مهدی حق وردی طاقانکی به نقد و بررسی بازی “اسپلینتر سل تام کلنسی: لیست‌سیاه”  پرداخته و پرده از برخی اهداف سیاسی پشت پرده این بازی، از جمله کاراکتر اصلی این بازی یعنی سم فیشر، شوالیه‌ صهیونیستی جنگ های نوین صلیبی غرب علیه جهان اسلام  برداشته است.

شوالیه‌  صهیونیستی در لیست سیاه

بررسی بازی های رایانه ای صهیونیستی با موضوع اسلام هراسی و ایران هراسی

موضوع شبیه سازی جنگ مدتهاست که به یکی از سناریو بازی‌های رایانه‌ای بدل شده و اتفاقا در میان کاربران بازی های رایانه ای طرفداران بسیاری پیدا کرده است.  این موضوع در کنار جذابیت‌های بصری و سرگرمی که ایجاد نموده به عنوان ابزاری برای توجیه و یا زمینه سازی تجاوزات نظامی غرب در سرتاسر دنیا ایفای نقش می‌کند و در این میان  شرکتهای بزرگ تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی پرچمداری این جنگ نرم را بر عهده گرفته‌اند.

بعد از آخرین نسخه بازی “ندای وظیفه” که توسط شرکت “اکتیویژن” و بازی “میدان نبرد 3 ” که توسط شرکت “الکترونیک آرتز” تولید شد گویا سایر شرکتهای تولید کننده بازی رایانه‌ای نیز، برای عقب نماندن از قافله و خوش خدمتی به اربابان صهیونیستی در ساخت بازی‌هایی با موضوع تهاجم به مسلمانان و کشورهای مسلمان و به ویژه ایران اسلامی از هم سبقت می گیرند. اینک شرکت یوبی سافت وارد این عرصه شده است.

شرکت «یوبی‌سافت» (Ubisoft) در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه  (E3-2012) سری جدید از مجموعه بازی‌های ویدئویی «اسپلینترسل» (Splinter Cell) را  با عنوان نام «لیست سیاه» (Blacklist)  معرفی کرد.

اگر به خاطر داشته باشید در شماره 46 ماهنامه پیام انقلاب برحسب وظیفه رسانه‌ای  قبل ار عرضه بازی “میدان نبرد 3”  به کنکاش و ارائه تحلیل در باره این بازی پرداخت و خواستار واکنش به ساخت این بازی ضد ایرانی شد و در شماره 54 طی مقاله ای تحت عنوان “راز سلیمان در میدان نبرد”  به تحلیل و بررسی موشکافانه این بازی پرداخت و اثبات نمود که مقوله مطرح شده توهم توطئه نبود. ضمنا با انتشار این مقاله در اردیبهشت ماه – سالگرد تاسیس سپاه انقلاب اسلامی – به صورت غیر مستقیم به موضوع سپاه هراسی این بازی نیز اشاره نمود. و امری که پس از رونمایی بازی به واقعیت پیوست و در حقیقت این بازی علیه سپاه و خاصا سردار سلیمانی فرمانده،  سپاه قدس، تولید و منتشر شده بود.

هر چند که برای تحلیل و بررسی دقیق   بازی “اسپلینتر سل تام کلنسی: لیست‌سیاه”  باید تا عرضه این بازی (که بهار 2013 خواهد بود) صبر کنیم، اما بر اساس شواهد و قرائن و فیلم‌های منتشر شده از این بازی شاهد بازی جدید با محوریت ایران هراسی و اسلام هراسی خواهیم بود. در ادامه بحث سعی می‌شود با قرار دادن پازلهایی چون داستان بازی، شرکت تولید کننده، بررسی کاراکتر سم فیشر و … به بحث و بررسی در خصوص این بازی بپردازیم.

معرفی بازی:

اسپلینتر سل تام کلنسی: لیست‌سیاه  (Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist) یک بازی رایانه‌ای ویدیویی و ششمین بازی از سری بازی های اسپلینتر سل در سبک اکشن مخفی‌کاری است که توسط شرکت بازی سازی یوبی‌سافت در بهار سال ۲۰۱۳ بر روی  ایکس‌باکس ۳۶۰، ویندوز، پلی‌استیشن ۳ و وی یو تولید و منتشر خواهد شد.

به نظر می‌رسد داستان بازی درباره افراد یا گروههایی است  که مخالف حضور نظامیان آمریکا در کشورهای خود هستند و در همین راستا و به منظور  بیرون راندن نیروهای آمریکایی، به عملیاتی به نام “لیست سیاه” “Blacklist”  برای حملات گسترده به منافع آمریکا در منطقه دست بزنند. از اینجا به بعد کاربر بازی در نقش سام فیشر برای مقابله با گروه های تروریستی فرا خوانده می‌شود.

کنفرانس یوبی سافت در نمایشگاه سرگرمی الکترونیک:

فعلا تنها منبع رسمی برای اظهار نظر درباره این نسخه بازی فیلم کنفرانس یوبی سافت در نمایشگاه سرگرمی الکترونیک  که  در لس‌آنجلس برگزار شد. از نکات مهم قابل توجه در این فیلم می توان به این موارد اشاره کرد.

پرچم مورد استفاده در مقر تروریستها پرچم جمهوری اسلامی ایران نیست. منوهای بازی به زبان فارسی است و کاراکتر بازی یعنی سم فیشر و تروریستها به زبان فارسی صحبت می‌کنند؟!

و اما شاید بسیاری از خوانندگان این مقاله اهل بازی رایانه‌ای نیستند و یا اگر گیمر هستند به مواردی حاشیه‌ای کمتر توجه می کنند که می‌تواند در نگاه ما به این بازی تاثیر گذار باشد.

تام کلنسی کیست؟

توماس لئو کلنسی جونیور (  ‎Thomas Leo Clancy Jr.‎)    ۱۲ آوریل ۱۹۴۷ در بالتیمور ایالت مریلند به دنیا آمد و از دانشگاه لویولا تاوسن در رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد.

او در سال ۱۹۸۴ نخستین رمان خود را به نام شکار اکتبر سرخ نوشت که خیلی زود به کتابی پرفروش تبدیل شد. کلنسی در همان سال دومین اثر خود را با نام «آغاز طوفان سرخ» منتشر کرد از سایر آثار او می‌توان به  بازی میهن‌پرستان (۱۹۸۷)، کاردینال کرملین (۱۹۸۸)، خطر آشکار (۱۹۸۹)، مجموعه تمام ترس‌ها (۱۹۹۱)، بدون ترحم (۱۹۹۳)، دستورات ویژه ریاست جمهوری (۱۹۹۶)، رنگین کمان شش (۱۹۹۸)، خرس و اژدها (۲۰۰۰)، ضربه بیولوژیک (۲۰۰۰)، شبکه بی‌رحم (۲۰۰۴) اشاره کرد.

تام کلنسی یکی از معروفترین  نویسندگان رمانهای نظامی در آمریکا است که بازی ها و فیلم های زیادی از روی رمانهای او ساخته  شده است او از  اعضا موسسه  جرج مارشال آمریکا است و رمانهای خود را علیه مخالفان دولت امریکا خصوصا مسلمانان نوشته است و کتاب دستورات اجراییش را علیه ایران نوشته است وی ارتباطی نزدیک با سیاستمداران آمریکا دارد گفته می‌شود موفقیت‌های او در حرفه‌اش به حدی بوده است که مجوز رفت و آمد به مراکز نظامی و دسترسی به برخی اطلاعات محرمانه مرتبط با فناوری‌های نظامی، از سوی مقامات ارشد نظامی ایالات متحده به او داده شده است.

شرکت یوبی‌سافت:

یوبی سافت یکی از شرکت‌های تولید و منتشر کننده بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی است،  بخش اصلی این شرکت در مونتریل کشور فرانسه قرار دارد. اما در عین حال دارای استودیوهایی در بسیاری از  کشورهای  مختلف جهان از جمله کانادا، رومانی، اسپانیا، چین، سنگاپور، ایالات متحده ، آلمان، بلغارستان، مراکش، استرالیا، ایتالیا، هند، برزیل و… می باشد؛ این شرکت از سال ۲۰۰۴ به بعد سومین شرکت مستقل بازی‌های رایانه‌ای اروپا و هفتمین شرکت مستقل در آمریکا بوده ‌است.

شرکت یوبی سافت به یکی از شرکت‌های تولید کننده بازی‌های  ضد اسلامی مشهور است به عنوان مثال در آخرین نسخه بازی “شاهزاده ایران” در اقدامی موهن از القاب حضرت فاطمه (س) – راضیه و زهرا –  برای اسامی اجنه استفاده کرده است. در این بازی اجنه و شیاطین به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

سری بازی اسپلینتر سل:

«اسپلینتر سل تام کلنسی» عنوان یک بازی موفق است که توسط شرکت بازی سازی یوبی‌سافت در سال ۲۰۰۲ منتشر شد . از نسخه های این بازی می توان به اسپلینتر سل،  فردای پاندورا،  نظریه آشوب،  مامور دو جانبه و محکومیت اشاره کرد.

سم فیشر:

Samuel Leo Fisher کاراکتر نقش اول در سری رمان‌ها و بازی‌های «اسپلینترسل» است. سم فیشر یک مامور نظامی، اطلاعاتی کهنه کار و باتجربه است که سابقه عضویت در نیروی دلتا فرس آمریکا، یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و  آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) را دارد وی همچنین عضو Third Echelon  است که این سازمان، بخشی غیر مشروع و مخفی از آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و  همه ما آن را با مخفف NSA می‌شناسیم. این شغل سم تا نسخه چهارم بازی  ادامه پیدا می‌کند.  (حاشیه بر مقاله:سم فیشر استاد رشته رزمی کراوماگا است)

رشته رزمی کراوماگا:

کراوماگا (Krav Maga) سیستم مبارزاتی است که صهیونیستها به عنوان پایه‌گذار و مروج آن، برای توسعه‌اش هزینه فراوانی را پرداخت کرده‌اند. کراوماگا عبارتی عبری، به مفهوم “مبارزه همراه با تماس” است و مشتمل بر یک سیستم دفاع شخصی و جنگ تن به تن است  در واقع کراوماگا چکیده‌ای از فنون مبارزه بدون سلاح همچون مبارزات سرپا و مبارزات گلاویزی و در خاک، ترکیبی از کاربردی‌ترین فنون مبارزه با سلاح‌های سرد همچون کارد و همچنین روش‌های بهبود کاربرد استفاده از سلاح گرم در زمان شلیک و استفاده از آنها (قنداق، بدنه میانی و سرنیزه تفنگ)به عنوان سلاح سرداست. گفته می‏شود بر پایه 24 تاکتیک اصلی و 400 تکنیک و تاکتیک فرعی شکل گرفته است.

پس از مدتی ماهیت این رشته به صورت زیرپوستی از یک شیوه تهاجمی به یک دفاع‌شخصی پیشرفته تغییر پیدا کرد و همین مسئله باعث شد،کراوماگا به چهار شاخه مختلف تقسیم شد؛ شاخه‌ای از آن نظامی بوده و همان رویه گذشته را با قدری تغییر ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه روزافزون این رشته  حمایت بی‌حد و حصر هالیوود از آن است. در شرایطی که روزگاری تکنیک‌های رشته های رزمی آسیای شرقی همچون کونگ‌فو، معیار طراحی صحنه های ورزشی بود، امروزه کراوماگا از این فرصت بهره برده و کم‌کم جای این رشته‌ها را می‌گیرد. در فیلم‌های بت من، فرشتگان چارلی، به اندازه کافی و چند فیلم مشهور هالیوود از تکنیک های این رشته بهره گرفته شده که سایت های این رشته برای تبلیغ آن، به این فیلم‌ها نیز اشاره می‌کنند و بر محبوبیت و مقبولیت خود نزد عوام می‌افزایند. در واقع هالیوود یکی از بزرگ‌ترین خادمان ورزش اول رژیم صهیونیستی است و بسیاری از هواداران این رشته‌ها به عشق آن شخصیت های هالیوود و بدون کوچک ترین پیش‌زمینه‌ای به این رشته‌ها می‌پردازند.

هر چند که داستانی واضح و کامل از بازی هنوز منتشر نشده و از سوی دیگر شرکت یوبی‌سافت همواره  سعی کرده عناد خود را با اسلام و ایران به صورت پنهان پیگیری نماید، آیا این اقدام شرکت به منظور سنجش میزان واکنش ما به این بازی است؟ باید منتظر ماند که آیا این بار از سوی ایران به این بازی اعتراض خواهد شد و یا در کمال آرامش و بی تفاوتی ما به این بازی در  انتهای  امسال،  فرزندانمان باید در نقش سربازو جاسوسی آمریکایی و دست پرورده رژیم صهیونیستی در مرزهای ایران عملیات انجام دهند و با تروریستهایی که به  زبان فارسی مبارزه صحبت می کنند بجنگنند؟ آیا حداقل کاری که ما می توانیم انجام دهیم اعتراض رسانه ای به این موضوع نیست؟!

مهدی حق وردی طاقانکی، ماهنامه پیام انقلاب، شماره 61 (مرداد ماه)، صفحه 66و 67

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *