معرفی کتاب: گیمرهای ویدئویی - مجاهد مجازی

معرفی کتاب: گیمرهای ویدئویی - مجاهد مجازی

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3647
1979 Revolution Black Friday 80x80 - معرفی کتاب: گیمرهای ویدئویی
نوحه و مداحی در بازی انقلاب1979:جمعه سیاه
16 مهر 1396
radiomaaref.mahdi .haghverdi.video game 80x80 - معرفی کتاب: گیمرهای ویدئویی
رادیو معارف:نقش بازیهای رایانه ای در تخریب اعتقاد مذهبی و دینی
18 مهر 1396
نمایش همه
book.Video gamers.Garry Crawford  822x480 - معرفی کتاب: گیمرهای ویدئویی

گیمر های ویدئویی

گیمرهای ویدئویی اثر گری کرافورد، اولین کتابی است که به طور مشخص و جامع به تجربه گیم ویدئویی و درگیری گیمرها با آن در بستر زندگی روزمره، شبکه‌های اجتماعی و الگوهای مصرف گیمرهای آن، پرداخته است.

گیم‌ ویدئویی از نظر اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و  نظری با اهمیت بوده و توانسته است در مدت زمان کوتاهی جایگاه خود را در زندگی معاصر بشر تثبیت نماید. با این وجود باید اعتراف کرد که اکثریت مطالعات انجام شده در این حوزه تا به اکنون بر خود گیم ویدئویی یا ارتباط و درگیری مستقیم گیمرها با بخشی ویژه از فناوری گیم تمرکز داشته‌اند.

این کتاب که عنوان بسیط و ساده «گیمرهای ویدئویی» را به همراه دارد بیانگر ضرورت توجه به شناخت مخاطبان اصلی گیم‌های ویدئویی است. مخاطبانی که نسبت به رسانه‌های قدیمی‌تر، پیچیدگی‌های بسیار بیشتری داشته و رمزگشایی از این پیچیدگی‌ها، راز موفقیت در شکل‌دادن به اکوسیستم بازی‌های دیجیتال و بهبود عملکرد زنجیره ارزش این صنعت است.

به یک معنا، در رسانه همه چیز به مخاطب ختم می‌شود، اوست که مصرف‌کننده اصلی محتوای رسانه‌ای است و این محتوا از ابتدا برای او و مطابق با خواست و سلایق او تولید می‌شود. در رسانه‌های جدید از قبیل بازی‌های دیجیتال، این اهمیت مضاعف است زیرا که مخاطبان این نوع جدید از رسانه‌ها هم به نحوی تولید‌کننده محتوای رسانه‌ای هستند و هم مصرف‌کننده. از این رو، شناخت این نوع از مخاطبان در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است، خصوصا که قلمروی نفوذ بازی‌های دیجیتال روز به روز در دنیا و به تبع آن در کشور ما گسترش یافته و فراگیرتر از قبل می‌شود.

گری کرافورد استاد برجسته جامعه شناسی فرهنگی در دانشگاه سالفورد است که پژوهش‌های متعدد دیگری را نیز در زمینه‌های مرتبط انجام داده است.

فهرست مطالب
فصل اول: مطالعات گیم‌های ویدئویی
فصل دوم: شناخت گیم‌پلی گیم های ویدئویی
فصل سوم: گیمرهای ویدئویی به مثابه مخاطب
فصل چهارم: چه کسانی گیم ویدئویی انجام می دهند؟
فصل پنجم: ابعاد کلیدی گیم‌پلی ویدئویی
فصل ششم: مفهوم سازی فرهنگ گیمرهای ویدئویی
فصل هفتم: تولیدگری گیمرهای ویدئویی
فصل هشتم: گیم ویدئویی و زندگی روزمره

 

برای تهیه کتاب از طریق سایت کتابراه اقدام نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *