بازی های دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=4343
Components of Visionary Educational Leadership Based on Islamic Teaching 80x80 - بازی های دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه
مولفه های رهبری بصیر آموزشی با تاکید بر آموزه های دینی
2 آذر 1396
endtime.videogame.cd .822 80x80 - بازی های دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه
مستند بازی های رایانه ای و آخرالزمان
2 آذر 1396
نمایش همه
نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

بازی های دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه

مهدی حق وردی طاقانکی

چكيده
از دیر باز تفریح و سرگرمی با آموزش و یادگیری در دو جبهه مخالف تلقی و همواره بین بازی و آموزش یک مرز جدی وجود داشته است.اما با ورود به عصر دیجیتال، بسیاری از عرصه ها از جمله آموزش و یادگیری تحت تاثیر قرار گرفت و در این میان رسانه بازی های دیجیتالی جایگاه ویژه ای پیدا نموده است. بازی های دیجیتالی با جذابیت های ویژه، منجر شده گیمر مدت زمان زیادی را با اشتیاق وافر که گاه به حد وابستگی شدید می رسد صرف بازی ها نماید که آموزش رسمی قادر بدان نیست. این سرگرمی در کنار جایگاه، صنعتی پول ساز برای تولیدکنندگان، کارکردی آموزشی پیدا و مفاهیمی نوینی همچون “بازی های جدی” ، “بازی های آموزشی”متولد گردیده است. تولیدکنندگان غربی خیلی زود متوجه شدند که بازی های رایانه ای محملی مناسبی برای بیان و شرح ایده های فلسفی هستند. بازی هایی که با روایت های جذاب اما پیچده وگاه چند لایه برخواسته از ایدئولوژی تولیدکنندگان توانایی بیان مباحث سنگین فلسفی به زبانی ساده و قابل فهم حتی برای کودکان دارا می باشند. در این مقاله سعی می شود با نگاهی به نظریه های یادگیری و مباحث مطالعات بازی به چرایی و چگونگی آموزش فلسفه با بازی های دیجیتالی و نیز معرفی و تحلیل برخی بازی ها با مفاهیم فلسفی پرداخته شود.

واژه‌هاي كليدي: آموزش، فلسفه، بازی های جدی، بازی های دیجیتال

نویسنده : مهدی حق وردی طاقانکی

نحوه استناد به مقاله: حق وردی طاقانکی، مهدی،1396،بازیهای دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه،کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها،تهران،https://civilica.com/doc/696873

لینک دانلود و مطالعه مقاله بازیهای دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه : https://civilica.com/doc/696873

مقاله فوق در نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال پذیرفته و به صورت پوستر ارایه شد.

گواهی پذیرش مقاله

dgrc.2017.Digital games as a tool for teaching philosophy 300x191 - بازی های دیجیتالی به مثابه ابزاری برای آموزش فلسفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *