برگزاری نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=4626
t.vmojahed 80x80 - برگزاری نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای
کانال مجاهد مجازی در تلگرام
28 دی 1396
virtual jihad . virtual mojahed 80x80 - برگزاری نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای
افتتاح آزمایشی وب سایت مجاهد مجازی
28 دی 1396
نمایش همه
mouood.neshast.188.2 822x480 - برگزاری نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای

برگزاری نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای

یکصد و هجدهمین نشست از سلسله‌نشست‌های «فرهنگ مهدوی»، به همت موسسه موعود در حوزه هنری برگزار شد.

این نشست با موضوع «جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی‌های رایانه‌ای» و با سخنرانی مهندس مهدی حق‌وردی طاقانکی، از کارشناسان حوزه بازی‌های رایانه‌ای، برگزار شد.

در ابتدای جلسه استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.و مباحثی را مطرح نمودند.

پس از آن مهندس حق وردی به بحث آخرالزمان و بازی های رایانه ای پرداختند در ابتدا در این همایش با نگاهی به آمار گیمرهای ایرانی که مطابق اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه ای بیش از سی میلیون ساعات در شبانه روز گیمرهای ایرانی وقتشان را صرف بازی های رایانه ای می کنند. تاکید کرد این رسانه به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی ها تبدیل شده است.  اما همچنان جایگاه رسانه ای این رسانه در کنار جایگاه سرگرمی و صنعت این رسانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. وی با گلایه از اینکه متاسفانه هنوز برخی بازی های رایانه ای را  ابزار سرگرمی صرف می دانند و  نقد و بررسی محتوایی بازی های رایانه ای را ناشی از توهم توطئه می دانند.

حق وردی با اشاره به نشست و مستند آخرالزمان و بازی های رایانه ای که در سال 1386 به عنوان اولین مستند تحلیلی محتوایی بازی های رایانه ای در کشور منتشر شد، گفت در یک دهه گذشته همچنان موضوعات آخرالزمانی مورد توجه بازیسازان جهان قرار گرفته و هر روز شاهد انتشار بازی هایی در این حوزه هستیم

وی با تقسیم بازی های رایانه ای با موضوعات آخرالزمانی بازی ها را در سه برهه آخرالزمان،آرماگدون و پساآخرالزمان مورد نقد و بررسی قرار داد.

در بخش اول با اشاره به بازی هایی همچون میدان نبرد 3 و لیست سیاه به موضوع آخرالزمان دینی و موضوع ایران هراسی در بازی های رایانه ای اشاره کرد.

در بخش بعدی با اشاره به موضوع آرماگدون و دنیای پساآخرالزمانی بعد از ارماگدون به نقد بررسی بازی هایی چون سری بازی های فال اوت، سری بازی های مترو ، آخرین بازمانده از ما و … اشاره کرد. همزمان با ارایه مطالب فیلم های مرتبط برای مخاطبین پخش شد.

در بخش پایانی با تاکید بر اینکه نقد بازی های رایانه ای به معنی نفی بازی های رایانه ای نیست. تاکید کرد نقد و بررسی بازی های رایانه ای به معنی شناخت ظرفیت های این رسانه است.شناخت چگونگی بهره برداری از ظرفیت این رسانه برای انتقال پیام است. وی تاکید کرد بازی های رایانه ای می توانند به عنوان ابزار پیام رسان قوی در نشر فرهنگ مهدویت مورد استفاده قرار گیرند.همچنین ارتقا سواد بازی های رایانه ای در راستای سواد فضای مجازی و سواد رسانه ای می تواند به استفاده مناسب از این رسانه کمک نماید.

لازم به ذکر است در این نشست، سایت مجاهد مجازی، با رویکرد ارتقا سواد فضای مجازی و خاصا مطالعات در حوزه بازی های رایانه ای  فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز نمود.

 

پوستر نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای

961028.tehran.game  222x300 - برگزاری نشست جدیدترین رویکردهای آخرالزمانی بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *