لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=4550
video.game .1 80x80 - شبیه سازی میدان جنگ با بازی ویدیویی
The Digital Games That Militaries Play
11 بهمن 1396
shop 80x80 - شبیه سازی میدان جنگ با بازی ویدیویی
راهنمای فروشگاه وب سایت مجاهد مجازی
11 بهمن 1396
نمایش همه
A Holodeck Videogame Designed to Train Soldiers 822x480 - شبیه سازی میدان جنگ با بازی ویدیویی

شبیه سازی میدان جنگ با بازی ویدیویی

به گزارش مجاهد مجازی به نقل از  مشرق- روز به روز بازی های ویدئویی به ابزاری برای ارتش برای تمرین و آموزش جنگ تبدیل می شوند .مجله وایرد نوشت: اگر ارتش [آمریکا] قرار است تا هم در برابر فشارهایی به منظور آمادگی بیشتر تاب آورده و هم در عین حال مجبور به کاهش نفرات و بودجه باشد پس با این حساب به بازی های ویدئویی بسیار پیشرفته تر نیاز دارد.

هفته گذشته، بخش فرماندهی قراردادهای ارتش بیانیه ای را منتشر کرد که در آن از شرکت های علاقمند همکاری با ارتش در خصوص ارائه تکنولوژی های نوین، دعوت به مشارکت نمود. شرکت نورتروپ گرومن فکر می کند نرم افزار خود با نام هولودسک (Holodesk) پاسخی به نیاز ارتش است.

 

شرکت نورثروپ گرومن ( Northrop Grumman )با ترکیب سخت افزارهای موجود خود با تکنولوژی بازی های ویدئویی، سیستمی را طراحی نموده که به کاربران امکان تعامل با چند اپلیکیشن عملیاتی به علاوه شبیه سازی و آموزش، تمرین ماموریت و بصری سازی اطلاعات را می دهد. هولودسک می تواند شبیه سازی و تمرینات آموزشی زنده، مجازی و سازنده را با تمرینات تیمی، آموزش های فرهنگی و زبان ترکیب کرده و بستری مناسب برای تمرینات هوایی و زمینی فراهم آورد. بنا به گفته مسوولان نورتروپ تکنولوژی های موجود هزینه ها را پایین نگه داشته و همزمان به روز رسانی ها و نگهداری و تعمیرات در آینده را ساده تر و از نظر مالی توجیه پذیرتر می کند.

سال گذشته، هولودسک موفق به کسب رتبه نخست مسابقه ‘چالش مجازی فدرال’  ( Federal Virtual Challenge ) در بخش راهبری شد. این مسابقه به صورت سالیانه توسط مرکز فناوری آموزشی و شبیه سازی لابراتور تحقیقاتی ارتش آمریکا ( U.S. Army Research Laboratory’s Simulation and Training Technology Center )برگزار می شود. در مسابقات سال گذشته میلادی شرکت نورتروپ سیستم حس گر راهبری یکپارچه را عرضه نمود که به کمک آن، کاربران قادر به انجام حرکات بسیار بیشتری نظیر سینه خیز رفتن، راه رفتن، دویدن، ایستادن، پریدن و حرکت شانه به شانه در محیط های بزرگ بودند.

 

بر اساس گفته مقامات شرکت نورتروپ، نقطه افتراق این نرم افزار

( Virtual Immersive Portable Environment VIPE Holodeck  ) در مقایسه با دیگر شبیه سازان مجازی، آموزش موقعیتی پیشرفته آن است که به نظامیان این امکان را می دهد دقیقا در فضایی تمرین کنند که قرار است به زودی در محیط واقعی در آن عملیات داشته باشند. برای بهبود و ارتقا آموزش، اپراتور می تواند تهدیدهای جدیدی نظیر تک تیر انداز دشمن و غیره به علاوه ارسال سیگنال هایی مبنی بر وجود تهدید را به محیط اضافه کند تا عکس العمل کاربران را پیش از آنکه در محیط واقعی قرار گیرند ارزیابی نماید.

و این دقیقا همان تطبیق پذیری با محیط واقعی است که ارتش به دنبال آن است.

ژنرال مایکل لندی ( Gen. Michael Lundy ) معاون فرماندهی مرکز تسلیحات ترکیبی ارتش آمریکا

( United States Army Combined Arms Center ) در گردهمایی هوانوردی موسسه جنگ افزار نیروی زمینی ارتش ( AUSA Aviation symposium ) که در اوایل همین ماه برگزار شد در این خصوص گفت:‌ ‘برای اینکه ما بتوانیم آموزش های واقعی را اجرا کنیم بایستی بتوانیم محیط عملیاتی را در دنیای مجازی پیاده کنیم. ما می خواهیم از چند محیطی بودن یعنی بازی های ویدئویی و آموزش های واقعی عبور کرده و به سمت ایجاد یک محیط کاملا ترکیبی که در آن فرایند عملیات یکپارچه پیاده می شود حرکت کنیم.’

دایان فراست (Ryan Frost) مدیر پروژه هولودسک در شرکت نورتروپ نیز گفت:‌ ‘چیز شگفت انگیز درباره واقعیت مجازی و تکنولوژی بازی اینست که آنها بسیار سریع در حال پیشرفت بوده و همین موضوع این امکان را به ما می دهد تا امکانات بی پایانی داشته باشیم. بالاخره اینکه اگر شما می توانید چیزی را متصور شوید ما می توانیم آن را خلق کنیم.’

مدیران نورتروپ اعلام کرده اند علاوه بر موارد مطروحه، این شرکت به دنبال افزایش گزینه های هولودسک بوده تا به عنوان محملی برای آموزش های زنده در عرصه های مختلف نظیر عملیات نیروهای امدادی یا پلیس در مواجهه با سناریوهایی همچون گروگان گیری یا تک تیراندازی عمل نمایند.

 

منبع : مشرق نیوز / تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲

https://www.mashreghnews.ir/news/284077/

توضیح: با توجه به اینکه مطلب در سال 92 در مشرق نیوز منتشر شده است با این حال با توجه به داشتن مطالب قابل توجه و نیز کلید واژه هایی که می تواند برای محققین این حوزه جالب باشد مطلب در سایت بازنشر گردید.

کلید واژه ها

VIPE : Virtual Immersive Portable Environment

  VIPE Holodeck

شرکت نورثروپ گرومن ( Northrop Grumman ) : جز بزرگترین شرکت‌های صنایع دفاعی و جنگ‌افزاری جهان می باشد که در آمریکا در کنار شرکتهایی مانند لاکهید مارتین   فعالیت می کند. که در حوزه شبیه سازی جنگ نیز فعالیت می کند

لینک مطلب به زبان انگلیسی

https://www.wired.com/2014/01/holodeck/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *