آسی بوراک و سابقه فرماندهی در رژيم صهيونيستی

گزارش : کلش آو کلنز: منفورِ محبوب
بهمن 16, 1396
خرم آباد : دومین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی
بهمن 19, 1396
گزارش : کلش آو کلنز: منفورِ محبوب
بهمن 16, 1396
خرم آباد : دومین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی
بهمن 19, 1396
نمایش همه

آسی بوراک و سابقه فرماندهی در رژيم صهيونيستی

«آسي بوراک۱» سردمدار و رئيس جنبش و انجمن «گيم فور چنج۲» (بازي براي تغيير) است؛ انجمني که ماموريتش، تسريع تاثيرات اجتماعي به وسيله بازي‌هاي رايانه‌اي است. وي ساکن نيويورک، تولد يافته در سرزمين‌هاي اشغالي و بزرگ‌شده در شهر تل‌آويو است.

او ۱۱ سال است که به طور مستمر، يکي از مهمترين رويدادهاي مرتبط با بازي‌هاي رايانه‌اي را در شهر نيويورک برگزار مي‌کند. او مدير اجرايي سري بازي‌ «هف د اسکاي موومنت۳» (جنبش نصف آسمان) نيز هست که در اين پروژه با برخي از سازمان‌هاي مردم‌نهاد و نويسندگاني نظير «نيکلاس کريستف۴» و «شريل وودون۵» (از جمله برندگان جايزه پوليتزر۶) همکاري داشته است. اين بازي اجتماعي و تحت فيسبوک وي بالغ بر ۱.۳ ميليون کاربر دارد و فقط نزديک به ۵۰۰ هزار دلار کمک‌هاي مردمي را به خود جذب کرده است. آسي بوراک، پيش از «جي فور سي»، موسس شرکت «ايمپکت گيمز۷» نيز بوده است. شرکتي که بازي‌هايي همچون «پيس ميکر۸» (صلح‌ساز) و «پلي د نيوز۹» (بازي کردن با اخبار) را ساخته است. همينطور او در سازماني نظير «اي او ان۱۰» به عنوان مشاور کار مي‌کرده است، سازماني که مشهور به توليد فيلم‌هاي «جيمز باند» است.

آسي بوراک اغلب با رسانه‌هاي بين المللي مصاحبه مي‌کند و نيز براي سخنراني در کنفرانس‌ها و موسساتي نظير «تد۱۱» (هدف از برگزاري اين کنفرانس‌ها، گردهمايي مديران شرکت‌هاي بزرگ فناوري دنيا از قبيل گوگل، مايکروسافت، اپل، سان مايکروسيستمز و … در يک مکان و زير يک سقف، با برترين دانشمندان، هنرمندان، معماران، اساتيد، و نظريه‌پردازان تمامي رشته‌هاي علمي و کاربردي نظير شخار کاپور۱۲، جيمز کمرون۱۲، بيل گيتس۱۴، ال گور۱۵، جرج اسموت۱۶، بيل کلينتون۱۷، براين گرين۱۸، استفن هاوکينگ۱۹، ريچارد داوکينز۲۰ و … است تا با تبادل اطلاعات راهکارهايي براي معضلات بزرگ جهان بيابند)، «مدرسه دولتي جان اف کندي»، «بنياد کلينتون»، «جشنواره فيلم ساندنس۲۱»، «بنياد اسکل۲۲»، «نمايشگاه سي‌اي‌اس۲۳»، «جشنواره فيلم اس‌ايکس‌اس‌دبليو۲۴»، «کنفرانس بازيسازان يا جي‌دي‌سي۲۵» و «کالج جنگ امريکا۲۶» دعوت مي‌شود.

او جوايز متعددي را نيز از جشنواره‌هاي مختلف بين المللي دريافت کرده است که برخي از آنها عبارتند از: برنده جايزه بازي خبري از «بنياد نايت۲۷» (شواليه)، برنده جايزه ابداع دوباره ديپلماسي عمومي بوسيله بازي‌هاي رايانه‌اي از دانشگاه کاليفرنياي جنوبي، فيناليست رقابت و نمايشگاه بازي‌هاي جدي و برنده ۴ جايزه از «انجمن تبليغات رژيم صهيونيستي۲۸».

وي عناوين شغلي متعدد ديگري را نيز به غير از رياست شرکت و جشنواره «گيمز فور چنج» در کارنامه خود دارد، عناويني نظير عضو هيئت مديره «انجمن سازندگان امريکايي۲۹»، عضو هيئت علمي دانشکده «هنرهاي بصري۳۰»، موسس و جزء کارکنان ارشد شرکت «ايمپکت گيمز۳۱»، قائم مقام بازاريابي و توليد شرکت «اکسيز موبايل۳۲»، کارگردان هنري شرکت «ساعتچي و ساعتچي۳۳» و مهمتر از همه فرمانده نيروهاي دفاعي رژيم صهيونيستي ما بين سالهاي ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴.

آسي بوراک، تحصيلات متوسطه خود را در دبيرستان «هاريشونيم۳۴» در شهر هرتزلياي۳۵ سرزمين‌هاي اشغالي گذرانده و با ورود به دانشگاه «بزالل۳۶» در اورشليم (بيت المقدس) در آکادمي هنر و طراحي، تحصيلات عالي خود را شروع کرده است. نکته جالب توجه اين است که وي براي تحصيل در دانشگاه «ملون کارنگي۳۷» امريکا در رشته تکنولوژي سرگرمي، از بورس تحصيلي بنياد فرهنگي «امريکا-اسرائيل»۳۸ استفاده کرده است.

وي در بلاگ خود در روزنامه آنلاين «د تايمز آف اسرائيل»۳۹ مي‌نويسد: “از سال ۲۰۰۴ تا کنون بازي‌سازان با استعداد از سرتاسر جهان به نداي ما پاسخ گفتند و به قصد ايجاد تاثيرات اجتماعي، صدها بازي‌ رايانه‌اي ساختند. ميليون‌ها دلار صرف بازي‌هاي رايانه‌ايي شد که هدفي فراتر از سرگرمي داشتند. اين سرمايه‌گذاري‌ها توسط دولت امريکا (به طور مثال کاخ سفيد و ناسا)، سرمايه‌گذاران عمومي بزرگ (مثل مک آرتور۴۰ و گيتس۴۱) و شرکت‌هاي خصوصي (مثل استارباکس۴۲ و مک دونالدز۴۳) انجام شده است.” و در چند سطر پايين‌تر مي‌نويسد: “در همه اين‌ها يک رويکرد يهودي وجود دارد. چون يک اسرائيلي کسي است که «گيمز فور چنج» را براي مدت سه سال و نيم راهبري مي‌کند، من افتخار داشتم که به واسطه يک دوست به «شبکه بشردوستانه شوسترمن۴۴» معرفي شوم.”

همينطور در چند سطر بعد پرده از ماهيت سازمان شوسترمن بر مي‌دارد: “شوسترمن يکي از هيجان انگيزترين سازمان‌هايي است که من در چند سال اخير با آن مواجه شدم. اين سازمان توسط چارلز و لين شوسترمن بنيان نهاده شده، اين بنياد از نوآوري‌هايي که يهوديان را با رهبران اسرائيلي به منظور تقويت سنت‌ها و ريشه‌هايشان پيوند مي‌دهد، حمايت مي‌کند؛ و همينطور رهبران اسرائيلي را در کوشش براي تحقق «تيکون اولام۴۵» (مفهومي مقدس در ميان يهوديان و در مکتب کابالا به معناي بازسازي جهان) پشتيباني مي‌کند. براي تيم شوسترمن، «تيکون اولام» فقط يک شعار و اصطلاح مذهبي از «ميشناه» (يکي از کتب مذهبي يهوديان) نيست، بلکه مأموريتي براي تمام عمر آنها است.”

بايد توجه داشت که مقوله «بازي‌هاي جدي»، نوعي از بازي‌هاي رايانه‌اي است که به دليل توجه به جنبه‌هايي به غير از سرگرمي صرف از اهميت ويژه‌اي در دنيا برخوردار شده است و ورود صهيونيست‌ها به اين عرصه و گرفتن اين گلوگاه به مانند بازي‌هاي تجاري گرايش توليد اينگونه بازي‌ها را جهت داده و تحت تاثير قرار مي‌دهد.

سابقه ساخت بازي‌هايي در دفاع از صهيونيسم (نظير بازي‌هاي «پيس ميکر»، «جوييش تايم جامپ» و …) و نيز مطرح شدن اين بازي‌ها در جشنواره «گيمز فور چنج» يکي از شواهدي است که ضرورت توجه به اهداف پشت پرده چنين جشنواره‌هايي را بيش از پيش نمايان مي‌سازد.

۱. Asi Burak

۲. Games for Change

۳. Half the Sky Movement

۴. Nicholas D. Kristof

۵. Sheryl Wudunn

۶. Pulitzer

۷. Impact Games

۸. Peace Maker

۹. Play the News

۱۰. EON

۱۱. TED

۱۲. Shekhar Kapur

۱۳. James Cameron

۱۴. Bill Gates

۱۵. Al Gore

۱۶. Goerge Smoot

۱۷. Bill Clinton

۱۸. Brian Greene

۱۹. Stephen Hawking

۲۰. Richard Dawkins

۲۱. Sundance

۲۲. The Skoll World Forum

۲۳. CES

۲۴. SXSW

۲۵. GDC

۲۶. The US Army War College

۲۷. Knight Foundation

۲۸. Israel Advertising Association

۲۹. Producers Guild of America

۳۰. School of Visual Arts

۳۱. Impact Games

۳۲. Axis Mobile

۳۳. Saatchi & Saatchi

۳۴. Harishonim

۳۵. Hertzelya

۳۶. Bezalel Academy of Arts and Design

۳۷. Carnegie Mellon University

۳۸. America-Israel Cultural Foundation

۳۹. The Times of Israel

۴۰. McArthur

۴۱. Gates

۴۲. Starbox

۴۳. McDonalds

۴۴. Schusterman Philanthropic Network

۴۵. Tikkun olam

 

منبع :

http://www.serajgame.ir/content/110/%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%DA%98%D9%8A%D9%85-%D8%B5%D9%87%D9%8A%D9%88%D9%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA%DB%8C

 

بخشی از مطلب منتشر شده در شبکه بشردوستانه شوسترمن

 

This article first appeared in The Times of Israel.
Shooting aliens, racing cars, saving princesses from evil—if that is your perception of computer and video games, be ready for a big surprise.

At Games for Change, a non-profit located in New York City, we believe that a dominant medium of the 21st century, used by 165 million people in the US alone, can go above and beyond mere entertainment.
Like other media before it—documentaries, graphic novels or non-fiction books—we at Games for Change set out to prove that games could engage kids and adults in real-world issues, and that games can teach, inform, change perspectives and promote positive social change.

Since 2004, talented developers from all over the world have answered the call and created hundreds of games for social impact and learning. Millions of dollars have been invested in games that aim beyond entertainment—including by the US Government (e.g. the White House and NASA), large public funders (e.g. MacArthur and Gates) and private corporations (e.g. Starbucks and McDonald’s).

One of the best-known examples is “Darfur is Dying,” which was launched by MTV in 2005. The game successfully engaged more than 2 million players and triggered 50,000 letters to Congress.

There is a Jewish angle in all of this. As an Israeli who has led Games for Change for the past three and a half years, I had the privilege to be introduced by a friend to the Schusterman Philanthropic Network.

The best partnerships, as with the most exciting ideas, are those that you can’t predict or plan for. This story is one of those; how a conversation over brunch in New York City’s Upper West Side led to a global project that involves gamers, world-fixers and Israeli rocket scientists.

Schusterman is one of the most exciting organizations I’ve encountered in recent years. Founded by Charles and Lynn Schusterman, the foundation supports innovation that ties Jewish and Israeli leaders to their tradition and roots, while at the same time supporting those leaders in striving for “tikkun olam,” repairing the world.

For the Schusterman team, tikkun olam is not a slogan or a phrase from the Mishnah, rather it is a life-long mission. So it it didn’t take much convincing to join forces and we soon launched a new project around digital games with Jewish values at their heart.

The first stage of the process was to bring the concept of “games for good” to a selected group of non-profit organizations. In mid-January, Schusterman and Games for Change organized a two-day summit in the SoHo area of New York City. Twenty invitees were flown in from around the US, Israel and Australia, not sure what to expect.

Through a series of presentations, hands-on game design workshops and curated games, the participants were introduced to the untold story of digital games, namely that this powerful medium has only just begun to scratch the surface of its potential.

Games, digital or physical, have been with us for thousands of years. They are a critical tool in learning about the world and in making social connections as we grow up.

On the second day of the workshop, after previously collaborating on inventing brand new games, the participants turned their focus to thinking about games to support their own causes, from creating a new public image, to triggering a global movement of volunteers among young Jewish Americans. At the end of the day, one of the proposed ideas was chosen to move on to the next stage: creating a prototype with a team of game designers and creators.

……

We can only imagine the range of their ideas, but one thing is for sure: they will all shoot for the moon.

The Schusterman Family Foundation is proud to empower emerging leaders to explore their values, identity and new ways to strengthen their communities

 

 

http://www.impactgames.com/

 

http://www.gamesforchange.org/bio/asi-burak/

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *