لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=4868
Dave Anthony. Atlantic Council Think Tank 80x80 - کتاب : احکام بازی های رایانه ای
استخدام کارگردان بازی ندای وظیفه در اندیشکده شورای آتلانتیک
23 بهمن 1396
video.game .1 80x80 - کتاب : احکام بازی های رایانه ای
مقاله علمی پژوهشی : بنیان‌های نظری بازی‌های رایانه‌ای
23 بهمن 1396
نمایش همه
Ketab.ahkam .game  822x480 - کتاب : احکام بازی های رایانه ای

بارگذاری شده درکتاب : احکام بازی های رایانه ای

کتاب “احکام بازی‌های رایانه‌ای” به همت آقای محمود صادقی، از سوی پژوهشکدهٔ امر به معروف دربارهٔ بازی‌های رایانه‌ای نوشته شده که در بردارندهٔ مسائل و احکام این بازیها باشد. نویسنده در بخش پیشگفتار کتاب چنین می نویسد.

پیشگفتار

امروزه همگان متوجه علاقهٔ افراد، به خصوص جوانان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای، اعم از بازی‌هایی که در رایانه‌های خانگی قابل اجرا هستند، یا بازی‌های قابل اجرا در گوشیهای تلفن همراه و یا دستگاه‌های بازی خانگی مثل سگاه، پلی استیشن، سونی و… شده‌ایم؛ اما بی‌اطلاعی آنان از آسیبها، توهینها و تحریفهایی که در این بازیها وجود دارد، باعث بسی تأسف است. وقتی کسی این مطالب را برای آنان روشن کند، تازه متوجه می‌شوند که این بازیها فقط برای سرگرمی نیستند؛ بلکه با اهداف خاصی ساخته می‌شوند.
با توجه به اهمیت این موضوع و جهت آشنایی نوجوانان و جوانان به آسیبها و احکام بازی‌های رایانه‌ای، از سوی پژوهشکدهٔ امر به معروف تصمیم گرفته شد کتاب جامعی دربارهٔ بازی‌های رایانه‌ای نوشته شود که در بردارندهٔ مسائل و احکام این بازیها باشد.
این کتاب هشت بخش دارد که شامل مباحثی پیرامون (اهداف بازی‌های رایانه‌ای، فوائد بازی‌های رایانه‌ای، آسیبهای بازی‌های رایانه‌ای، توهین در بازی‌های رایانه‌ای، مسائل و احکام تولید، توزیع و مصرف کنندگان بازی‌های رایانه‌ای) می‌باشد.
برای نوشتن این کتاب با کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای و گیمرهای حرفه‌ای مشورت شده است و از نظرات و پیشنهادات آنها در تهیه کتاب استفاده شده است.
در این نوشته، سوالات شرعی را از مشهور مراجع تقلید ذکر کرده‌ایم لذا اگر در کتاب، نظرات فقهی مرجع تقلیدی ذکر نشد یا به آن دست نیافتیم یا در این مورد نظری نداشته‌اند. ان شاء الله در صورتی که این نظرات را به دست بیاوریم در چاپهای بعدی اضافه می‌شود.
خوانندگان محترم در صورتی که در یک موضوع خاص، مسئله شرعی ای را در این کتاب پیدا نکردند حتماً به رساله مرجع تقلید خودشان رجوع شود یا از ایشان استفتاء کنند.
امید است این مجموعه بتواند رسالت خود را در جهت روشن کردن افکار جامعه و تعلیم افراد پیرامون احکام بازی‌های رایانه‌ای و آسیبهای آن به انجام رساند و مورد قبول درگاه احدیِت قرار گیرد.
در پایان از تمام کسانی که بنده را در تهیه این اثر یاری کردند مخصوصاً حجت الاسلام محمد خلیلی و آقایان مهدی حق وردی طاقانکی و محمود بلالی تشکر می‌کنم و از خدای متعال موفقیت آنها را خواستارم.

محمود صادقی، اول ذیحجه ۱۴۳۶ برابر با 24/6/1394، شهر مقدس قم

 

کتاب “احکام بازی‌های رایانه‌ای” به رایگان از طریق فروشگاه وب سایت مجاهد مجازی قابل دانلود است.

کتاب : احکام بازی های رایانه ای

1 Comment

  1. Avatar امین گفت:

    با سلام خدمت ادمین عزیز.بنده تحت تاثیر این کتاب قرار گرفتم نویسنده ی این کتاب راهی برای ارطبات داره؟؟؟
    مثلا اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *