ساخت بازی ‘دفاع مقدس’ توسط حزب الله لبنان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5277
holydefence.videogame.hezbollah.1 80x80 - ساخت بازی 'دفاع مقدس' توسط حزب الله لبنان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان
بازی ویدیویی دفاع مقدس : در نقش رزمنده حزب الله به مبارزه با داعش بروید.
6 اسفند 1396
direc.logo  80x80 - ساخت بازی 'دفاع مقدس' توسط حزب الله لبنان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان
معرفی سایت : مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)
6 اسفند 1396
نمایش همه
holydefence.game .2 822x480 - ساخت بازی 'دفاع مقدس' توسط حزب الله لبنان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان

لعبة الدفاع المقدس

تهران- ایرنا- رسانه های خبری لبنان گزارش دادند که حزب الله در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان، یک بازی سه بعدی ویدئویی به نام ‘دفاع مقدس’ ساخته که بازی کنندگان آن در نقش رزمندگان حزب الله در سوریه و برای حمایت از لبنان و مقدسات علیه عناصر تروریستی تکفیری داعش می جنگند.

 

به گزارش امروز (یکشنبه)رسانه های لبنانی، حزب الله هدف از ساخت این بازی سه بعدی را مقابله با دشمن تروریستی تکفیری عنوان و تاکید کرده است که هدف این بازی نشان دادن راه فداکارانه در مواجهه با تفکیری هایی است که قصد داشتند مقدسات را نابود و به خاک لبنان تعرض کنند.
فیلم دفاع مقدس این پیام را منتقل می کند که ‘در دفاع از لبنان و مقدسات باید به نیروهای مقاومت پیوست’.
طبق این گزارش، بازی دفاع مقدس که با شعار ‘حمایت از وطن و مقدسات’ ساخته و تولید شده است، از چند مرحله دینی، سیاسی و نظامی تشکیل می شود.
سازندگان این فیلم گفتند: فیلم دفاع مقدس تنها یک بازی نیست، بلکه یک شبیه سازی است که هدف آن مستندسازی مرحله ای از دفاع مقدس در مقابل جریان تروریستی تکفیری و مقابله با پروژه آمریکایی- صهیونیستی است.
شبکه خبری سی ان ان نیز در این باره گزارش داد، حزب الله یک بازی ویدئویی به نام ‘دفاع مقدس’ ساخته که بازی کنندگان آن نیروهای حزب الله هستند که در سوریه علیه تکفیری ها می جنگند. در این بازی مجموعه ای از چند جنگ طراحی شده که بازی کنندگان آن، ماموریت خود را با دفاع از حرم’حضرت زینب’ (س) در دمشق آغاز می کنند و این نبردها تا مرزهای مشترک لبنان و سوریه در منطقه ‘راس بعلبک’ ادامه دارد.
حزب الله، سه هدف اصلی برای طراحی این بازی عنوان کرده است: نخست، شبیه سازی نبردهای نیروهای حزب الله با تکفیری ها، دوم، بالا بردن روحیه جهادی در میان مردم آسیب دیده از تروریست ها، سوم، مستند سازی پیروزی ها بر دشمن تکفیری در منطقه.
رسانه های خبری نزدیک به حزب الله، این بازی را در چارچوب رقابت با سایر بازی ها در راستای جنگ نرم طبقه بندی و اعلام کردند در بازی های ویدئویی معمولا سرباز آمریکایی در حال نبرد با سرباز روس یا عرب یا تروریست هاست. به نحوی که این بازی ها به مخاطب اینگونه القا می کند که آمریکا در راس دفاع از حقوق بشر در منطقه قرار دارد، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.
براساس این گزارش، این بازی مراحل مختلفی دارد که اولین مرحله آن، دفاع از حرم حضرت زینب (س) در جنوب دمشق، می باشد. سپس دو نبرد ‘الحجیره’ و ‘القصیر’ آغاز می شود که هر یک دو مرحله دارند. پس از آن نبرد منطقه ‘راس بعلبلک’ شبیه سازی شده است. این منطقه واقع در شرق لبنان است که تابستان گذشته با عملیات نیروهای حزب الله و ارتش های سوریه و لبنان از وجود تروریست های داعش و ‘التحریر الشام’ پاکسازی شد.
به نوشته پایگاه های خبری، مهمترین نبرد این بازی، نابودی عنصر تکفیری و تروریستی’علی الهندوای’ مشهور به ‘ابو عبدو’ است که مسئول انتقال تروریست های انتحاری به لبنان و مجهز کردن خودروهای بمب گذاری شده و ارسال آنها به این کشور بود.

 

http://www.irna.ir/fa/News/82843686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *