بازی کامپیوتری «دفاع مقدس» ساخته حزب الله لبنان رونمایی شد

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5246
holydefence.videogame.hezbollah.1 80x80 - بازی کامپیوتری «دفاع مقدس» ساخته حزب الله لبنان رونمایی شد
لعبة الدفاع المقدس.. مقاومة جديدة لمواجهة الحرب الناعمة
9 اسفند 1396
holydefence.game .2 80x80 - بازی کامپیوتری «دفاع مقدس» ساخته حزب الله لبنان رونمایی شد
أطلقت وحدة الاعلام الالكتروني في حزب الله اللعبة الالكترونية الجديدة “الدفاع المقدس” الثلاثية الأبعاد في حفل أقيم في قرية الساحة
9 اسفند 1396

به گزارش مجاهد مجازی به نقل از ایرنا، این مراسم امروز (چهارشنبه) با حضور «محمد فنیش» وزیر ورزش و جوانان لبنان، برخی از مقام های حزب الله و اصحاب رسانه برگزار شد.

واحد رسانه های الکترونیک حزب الله لبنان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان، این بازی سه بعدی را با شعار حمایت از وطن و مقدسات تولید کرده است.

**دفاع مقدس فقط یک بازی نیست
سازندگان دفاع مقدس آن را فقط یک بازی نمی دانند، بلکه می گویند این بازی مستندسازی مرحله ای از تاریخ دفاع در مقابل تروریست های تکفیری و مقابله با طرح آمریکایی-صهیونیستی است.

به گفته «حسن علّام» مدیر پروژه ساخت بازی دفاع مقدس، این بازی با زیارت حضرت زینب(س) در سوریه آغاز می شود. قهرمان بازی یعنی «احمد» که یک شهروند عادی است با دیدن تعرض دشمن به حرم، لباس نظامی بر تن می کند، سلاح به دست می گیرد و به دفاع از حرم می پردازد و به یک رزمنده تبدیل می شود.

پس از مرحله دفع حمله به بارگاه مقدس حضرت زینب(س)، کابر نبرد «الحجیره» را پیش رو دارد و باید در دو مرحله پس از نابودی توپخانه دشمن، بر مقر فرماندهی تروریست ها تسلط یابد. وظیفه کاربر در نبرد بعدی آزادسازی «القُصیر» است بدین شکل که او در دو مرحله باید گروگان ها از چنگال تروریست ها آزادکرده و سیطره بر این منطقه را کامل کند.

علّام در حاشیه مراسم رونمایی بازی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این بازی مراحلی مانند مبارزه با «ابوعبدو الهنداوی» که در حقیقت نیز یکی از سرکردگان تروریست ها و مسئول جابجایی عناصر انتحاری به لبنان بود و همچنین نبرد در منطقه «رأس بعلبک» و پاکسازی مرزهای شرقی لبنان را داریم، تا نشان دهیم که مقاومت فقط از مقدسات اسلامی دفاع نمی کند، بلکه دفاع از کشور را نیز بر عهده دارد. این یکی از هدف هایی بود که ما در طراحی بازی دنبال می کردیم.
وی با اشاره به اینکه این فقط یک بازی نیست بلکه همانند کتاب تاریخ است، اظهار داشت: دفاع مقدس یک بازی تخیلی نیست و زمین و صحنه بازی یک جهان خیالی و مجازی نمی باشد. این بازی در مراحلی مشخص انجام می شود که نام مناطقی است در لبنان و سوریه. در این مناطق نبردهای واقعی رخ داده است. بنابراین این بازی بر اساس یک تاریخ واقعی است. ما در این بازی سعی کردیم تا جایی که امکان دارد مهترین عملیات ها و رخدادها علیه تروریسم را بازسازی کنیم.
مدیر پروژه ساخت بازی دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که «برخی می گویند این بازی ممکن است کودکان و نوجوانان را به خشونت بکشاند و آنها را تشویق به استفاده از سلاح و ایجاد خطر کند»، گفت: ما برای آزمودن این بازی تقریبا چهل نفر را گرد هم آوردیم، یک گروه شامل زنان و مردان. ما در این گروه از نوجوان 12 ساله تا مرد 55 ساله داشتیم. بازی اساسا با این نگاه تولید شده است که میل به خشونت طلبی را ایجاد نکند و صحنه های وحشتاک و مخرب ذهن نداشته باشد.
وی افزود: ویژگی که این بازی را از دیگر بازی های جنگی متمایز می کند این است که کاربر فقط نیامده است تا برای تفریح و سرگرمی تیراندازی کند و نارنجک پرتاب کند. بازی ما دارای یک دیدگاه و رویکرد مثبت یعنی دفاع از مقدسات و کشور است. هر شخصی، حتی یک کودک که بازی می کند، متوجه این موضوع می شود که این بازی با دیگر بازی های موجود در بازار تفاوت دارد. می فهمد که این بازی صرفا برای تیراندازی به انسان ها و یا زیرگرفتن آدمها با خودرو نیست که ذهن او تخریب شود و به خشونت روی بیاورد.

علّام ضمن بیان اینکه دشمن در این بازی، تروریست های تکفیری هستند که برای آن نام «داعش» استفاده شده است، خاطر نشان کرد: ما این بازی را تولید کردیم تا همه افراد بدانند که این رزمندگان چه دشواری هایی را تحمل کرده اند و چقدر کارشان سخت بوده است.
وی ادامه داد: بازی ساده نیست و هوش مصنوعی که این بازی دارد، بسیار قوی است و به سختی می توان این مراحل را پشت سر گذاشت. قدرت آتش باران و شدت تیراندازی زیادی وجود دارد و نبردهای نظامی، طاقت فرسا پیش رو است. کاربر از این طریق متوجه می شود که اگر این بازی اینقدر دشوار است، پس جوانان رزمنده ای که روی زمین و در واقعیت این عملیات ها را تجربه کرده اند چه سختی ها و دشواری هایی را در نبرد علیه تکفیری ها به جان خریده اند.

*بازی بعدی: طراحی آزادی قدس
«حسین رحّال» مسئول یگان رسانه های الکترونیک حزب الله نیز در مصاحبه با ایرنا، سرچشمه ایده پردازی این بازی را در خلال نبرد علیه تروریسم دانست که بر لبنان، سوریه و محور مقاومت تحمیل شده بود.

وی با اشاره به دفاع مقدسی که در آن محور مقاومت و شهدا، جانبازان و خانواده های آنان بسیار جان فشانی کردند، گفت: ما این کار را برای مستند سازی بخشی از این تاریخ و این ایثارگری ها ساختیم. این بازی را درست کردیم تا چگونگی دفاع، مجاهدت ها و پیروزی ها بر دشمن تکفیری را نشان دهد که روی دیگر سکه طرح آمریکایی و صهیونیستی در منطقه است.
رحّال با بیان اینکه در مورد هزینه این کار نمی توانیم صحبت کنیم، اظهار داشت: تیم متمرکز روی این کار تقریبا 10 نفر بودند که گاهی بنابر نیازها تعداد این گروه کم و زیاد می شد.
وی افزود: باید گفت که این تعداد، زیاد نیست و با امکانات بسیار محدودی که داشتیم، اما با اعتماد به ابتکار جوانان خودمان، کار را پیش بردیم و تقریبا یک سال و نیم زمان برد.

این مسئول در حزب الله ضمن اعلام اینکه «این بازی به زودی با زبان های انگلیسی و فارسی نیز منتشر خواهد شد» تاکید کرد: ما حتما برای استفاده کاربران ایرانی راهکارهایی را خواهیم دید تا فرزندان شجاع ایران هم از این بازی لذت ببرند.
رحّال در پاسخ به اینکه «سطح همکاری های ایرانی-لبنانی در تولید بازی های مشترک چقدر است» گفت: تاکنون کار مشترکی نبوده است، ولی ما برای ساخت هر کار مشترکی آمادگی داریم، و از این مسأله استقبال می کنیم.
وی با اشاره به سه بازی قبلی یعنی «جوان قدس»(فتی القدس)، «نیروی ویژه» یک و دو (القوة الخاصة) که به صورت دو بُعدی هر کدام پس از پیروزهای سال های 2000 و 2006 بر دشمن صهیونیستی تولید شده بود، ابراز امیدواری کرد که «طرح بعدی ما ان شاءالله یک بازی باشد که آزادسازی قدس شریف از وجود دشمن صهیونیستی را نشان دهد.»

 

لینک منبع :

http://www.irna.ir/fa/News/82847196

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *