ما از رسانه های الکترونیک و این بازی برای بیان واقعیت هایی که در سوریه و لبنان رخ داد، استفاده می کنیم.

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5267
video.game .0.1 80x80 - ما از رسانه های الکترونیک و این بازی برای بیان واقعیت هایی که در سوریه و لبنان رخ داد، استفاده می کنیم.
تهران: سومین دوره سواد رسانه ای بنیاد حیات
12 اسفند 1396
GameStudies.mag  80x80 - ما از رسانه های الکترونیک و این بازی برای بیان واقعیت هایی که در سوریه و لبنان رخ داد، استفاده می کنیم.
ماهنامه مطالعات بازی: دریچه – شماره پنجم: جنسیت و بازی‌های دیجیتال
12 اسفند 1396
نمایش همه
holydefence.game .2 822x480 - ما از رسانه های الکترونیک و این بازی برای بیان واقعیت هایی که در سوریه و لبنان رخ داد، استفاده می کنیم.

لعبة الدفاع المقدس

گفت و گو با فنیش در حاشیه رونمایی از بازی رایانه ای و سه بعدی «دفاع مقدس» طراحی شده بوسیله بخش رسانه های الکترونیک حزب الله صورت گرفت.
این بازی روایتگر جنگ علیه گروه های تکفیری در سوریه است. اقدامی که می توان جنگ نرم جریان مقاومت علیه تروریسم تکفیری و حامیان آن دانست.
در ادامه متن کامل گفت و گوی ایرنا با محمد فنیش می آید:
*ایرنا: نظر شما درباره بازی «دفاع مقدس» که بیانگر رشادت های رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه است چیست؟ برخی مدعی هستند که چنین بازی هایی، خشونت طلبی را رواج می دهد. نظر شما چیست؟
**فنیش: این موضوعی نیست که ما پدید آورده باشیم. این چیزی است که وجود دارد. نوجوانان و جوانان به وسایلی نیاز دارند که سرگرم شوند. دشمنان ما این میدان را سالها از آن خود داشتند و آن را پر کردند. آنها این بازی ها را ساختند و از طریق آن بر افکار نوجوانان سیطره یافتند. فرهنگ، تفکر و سبک زندگی خود را در همه جا گسترش دادند و آن را به اجرا گذاشتند.
ما با ساخت این بازی و همانند آن باید با این جنگی که علیه نوجوانان و جوانان ما راه افتاده است، به صورت عملی مقابله کنیم و به یک واکنش بسنده نکنیم.

*ایرنا: در این چند روز که خبر تولید این بازی در رسانه ها اعلام شده، برخی این اتهام را می زنند که حزب الله قصد دارد تا با ساخت بازی دفاع مقدس، مغز جوانان را شست و شو دهد، شما این اتهام را می پذیرید؟
**فنیش: خیر. این شست و شوی مغزی نیست. این تناقض در رویارویی است. آنها مبالغه می کنند، تحریف می کنند، کارهای آنان بر دروغ و کذب استوار است. ولی ما بر واقعیت ها تکیه می کنیم. تفاوت بین ما و آنها در همین روش و فرهنگ است.
ما از رسانه های الکترونیک و این بازی برای بیان واقعیت هایی که در سوریه و لبنان رخ داد، استفاده می کنیم. ما از راه بازی و سرگرمی، برای گسترش فرهنگ و ارزش هایمان بهره برده ایم که با خون شهدا حفظ شده است.

*ایرنا: «احمد» قهرمان این بازی از کجا آمده است؟
**فنیش: قهرمان بازی کسی است که ما در جامعه خود می بینیم. ممکن است بسیاری قهرمان را بشناسند. فرزند، برادر، پدر یا همسری باشد که شهروند همین کشور است. این قهرمان برای خود چیزی نمی خواهد و در رسانه ها حضور و ظهوری ندارد. او برای عقیده، ارزش ها وفرهنگ خود حرکت می کند.

*ایرنا: می توان او را «سوپرمن» حزب الله معرفی کرد؟
**فنیش: ما سوپرمن نداریم، رزمندگان حزب الله انسان های معمولی هستند که به سلاح عزم، اراده و ایمان مجهز شده اند و با استعدادهای شخصی، برای اعتقادشان از خودگذشتگی می کنند. اگر با آنها در زندگی عادی شان آشنا شوید، شگفت زده می شوید که واقعا چنین فردی این کارها را کرده است. ارزش آنها به این است که انسان هایی معمولی اند.

*ایرنا: ایران و لبنان هر دو در جبهه مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری ایستاده اند. این حرکت مشترک ریشه در کجا دارد؟
**فنیش: مشترکاتی که ایران و لبنان را به هم پیوند می دهند در مرحله نخست ارزش های دینی و الهی است که به سبب انتساب به اسلام و این رسالت عظیم وجود دارد. مرحله بعدی نیز عمل به احکام اسلامی یعنی مبارزه با ظلم، فساد، انحراف، در کنار جلوگیری از تسلط آمریکا بر منطقه و اشغالگری رژیم اسرائیل است. اینها مشترکات ایران و لبنان، مشترکات مقاومت و ایران و در سطح بالاتر بین ایران و منطقه عربی است.

*ایرنا: نقش ایران در این میان چگونه است؟
**فنیش: نقش ایران در این زمینه بسیار اهمیت دارد. اگر ایفای نقش ایران نبود، مقاومت موفق نمی شد که این دستاوردها را محقق کند یعنی آزادسازی سرزمین های اشغالی لبنان، ایستادگی در برابر طرح صهیونیستی و غلبه بر طرح تروریسم تکفیری.

*ایرنا: برخی همواره تلاش دارند میان ایران و کشورهای عربی رابطه ای شکل نگیرد، چرا؟
**فنیش: هرگونه تلاش برای ایجاد تفرقه بین ایران و اعراب، خدمت به کسی نیست مگر خدمت به منافع آمریکا و دشمن اسرائیلی. هر کس در کشورهای ما که دست به این اقدام بزند و این نقش را ایفا کند، به منافع ملت خود و امت اسلامی زیان می رساند و به اسرائیلی ها خدمت می کند.

 

منبع :

http://www.irna.ir/fa/News/82849721

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *