مقاله : بررسی سلطة هژمونی فرهنگی در بازی های رایانه ای با تکیه بر بازی سیمز

سند اتحادیه اروپا در حفاظت از مصرف کنندگان، به ویژه کودکان، در رابطه با استفاده از بازی های ویدئویی
اردیبهشت 1, 1397
اصطلاحات : اسکرین پلی
اردیبهشت 15, 1397
سند اتحادیه اروپا در حفاظت از مصرف کنندگان، به ویژه کودکان، در رابطه با استفاده از بازی های ویدئویی
اردیبهشت 1, 1397
اصطلاحات : اسکرین پلی
اردیبهشت 15, 1397
نمایش همه

مقاله : بررسی سلطة هژمونی فرهنگی در بازی های رایانه ای با تکیه بر بازی سیمز

مقاله : بررسی سلطة (هژمونی) فرهنگی در بازی های رایانه ای (با تکیه بر بازی سیمز)

محمدرضا رسولی ، زهرا رستگار

چکیده: امروزه بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای نوظهور با بهره مندی از ژانرهای گوناگون و ارائه محتواهای متنوع بر طرز زندگی و فرهنگی افراد تأثیر بسزایی دارند. در این پژوهش محقق به توصیف و تحلیل نشانه شناختی سبک زندگی در یکی از بازی های رایانه ای به نام سمیز پرداخته و با استفاده از روش نشانه شناختی به توصیف و بررسی انواع نشانه ها و دلالت های ضمنی، جانشینی و همنشینی در بازی سمیز پرداخته است.

فایل تمام متن: (نوع: PDF حجم: 278KB)
منابع (نشریه): رسانه سال 26 بهار 1394 شماره 1 (پیاپی 98)

منبع :  پرتال جامع علوم انسانی

مقاله . بررسی سلطة هژمونی فرهنگی در بازی های رایانه ای با تکیه بر بازی سیمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *