نقد بازی یادداشت چهارم | دیالوگ در دنیای بازی های دیجیتال

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=9671
bazibaan.13.14.s 80x80 - نقد بازی یادداشت چهارم | دیالوگ در دنیای بازی های دیجیتال
دانلود رایگان مجله بازیبان شماره 13 و 14 | پرونده ویژه قدرت بازی
1 اردیبهشت 1400
gold.t 80x80 - نقد بازی یادداشت چهارم | دیالوگ در دنیای بازی های دیجیتال
به زودی : اشتراک طلایی ویژه مربیان، مدرسان و سخنرانان سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی
1 اردیبهشت 1400

نقد بازی (یادداشت چهارم) | دیالوگ در دنیای بازی‌های دیجیتال

در ادامه سلسله یادداشت‌های نقد بازی، در شماره‌های قبل به موضوع تجربه و نیز موضوعات مرتبط با داستان مانند شخصیت‌های دنیای بازی‌های دیجیتال و صحنه (زمان و مکان) داستان بازی‌ها پرداخته شد. در این شماره به موضوع دیالوگ در دنیای بازی‌های دیجیتال پرداخته می‌شود.

همان‌گونه قبلاً اشاره‌شده از منظر داستان و روایت، بازی‌ها را می‌توان به بازی‌های روایی و غیر روایی تقسیم‌بندی نمود.
بااین‌حال چنانچه موضوع نقد محتوایی بازی‌های رایانه‌ای مدنظر باشد و به‌صورت دقیق‌تر با رویکرد علوم انسانی «در مطالعات بازی نگاه کنیم به دنبال پاسخ به این سؤال هستیم که:» از یک بازی چه مفاهیمی استخراج می‌شود؟ » یکی از عناصری که به شناخت داستان بازی کمک می‌کند کلماتی است که در قالب دیالوگ یا مونولوگ در بازی رد و بدل می‌شود.
دیالوگ به گفتگوهای ردوبدل شده بین شخصیت‌ها داستان گفته می‌شود و در مونولوگ یا تک‌گویی، شخصیت داستان به‌تنهایی کلماتی را در قالب شعر، داستان و… خطاب به خود یا مخاطب بیان می‌کند.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضا با عضویت "اشتراک طلایی مربیان"  است. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

می‌خواهم عضو  طلایی شوم!  لینک خرید "اشتراک طلایی مربیان"

 

اگر عضو طلایی سایت هستید از طریق این لینک وارد حساب کاربری خود شوید . لینک ورود

 


در دسته پرونده نقد بازی درباره نقد بازی های رایانه ای بیشتر بخواندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *