لغو یک ممنوعیت تاریخی: آلمانی‌ها اجازه دادند در بازی‌های کامپیوتری از نمادهای نازی استفاده شود

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5812
سواد بازی های رایانه ای . مهدی حق وردی طاقانکی
بجنورد: سواد بازی های دیجیتال
3 شهریور 1397
Interactive Software Federation of Europe 80x80 - لغو یک ممنوعیت تاریخی: آلمانی‌ها اجازه دادند در بازی‌های کامپیوتری از نمادهای نازی استفاده شود
معرفی سایت : فدراسیون نرم‌افزارهای تعاملی اروپا
3 شهریور 1397
نمایش همه
wolfenstein ii the new colossus hitler 822x480 - لغو یک ممنوعیت تاریخی: آلمانی‌ها اجازه دادند در بازی‌های کامپیوتری از نمادهای نازی استفاده شود

لغو یک ممنوعیت تاریخی: آلمانی‌ها اجازه دادند در بازی‌های کامپیوتری از نمادهای نازی استفاده شود

کشور آلمان، روز پنج‌شنبه ممنوعیت استفاده از نمادهای حزب نازی در کامیپوترها و بازی‌های ویدیویی را لغو کرد.

برای چندین دهه، استفاده از نمادهای نازی‌ها در بازی‌های ویدیویی ممنوع بوده است و بازی‌سازها اجازه نداشتند درباره برهه‌ای از تاریخ این کشور بازی‌سازی کنند.
لیفت صورت

سازمان تنظیم مقررات نرم‌افزارهای سرگرمی (Entertainment Software Self-Regulation Body) آلمان که تصمیم‌گیرنده رتبه‌های بین‌المللی و استاندارد بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی است؛ اعلام کرد بازی‌سازها اجازه خواهند داشت از نمادهای نازی مانند «سواستیکا» یا صلیب شکسته استفاده کنند.

البته، این بازی‌ها نباید دنبال ترویج چنین نمادهایی باشند بلکه در بازی‌های تاریخی می‌توانند از این نمادها استفاده کنند. مثلا، بازی‌هایی که درباره جنگ جهانی دوم هستند می‌توانند از نمادهای نازی در صحنه‌ها و موقعیت‌های تاریخی بازی استفاده کنند.

شروع مجوز استفاده از نماد نازی در بازی‌ها با رونمایی از نسخه جدید بازی Wolfenstein II: The New Colossus آغاز شده است. این بازی درباره جنگ جهانی دوم و رژیم نازی‌ها در آلمان است که نهایتا شکست خورده و از بین می‌روند.

بازیکنان باید تلاش کنند در این بازی، جهان را از دست حکومت نازی و هیتلر نجات دهند. در این بازی به طور گسترده‌ای از نمادهای نازی‌ها مانند سواستیکا یا تصویر هیتلر با آن سبیل معروف‌اش استفاده شده است.

استفاده از این نمادها تا کنون در بازی‌های کامپیوتری آلمانی ممنوع بود و اگر در برخی بازی‌های بین‌المللی هم استفاده شده بود؛ باید در نسخه آلمانی حذف یا با نماد دیگری جایگزین می‌شد.
یک ممنوعیت دیرینه و تاریخی

اولین بار، در سال ۱۹۹۸ قاضی یک دادگاه در آلمان حکم به ممنوعیت استفاده از نمادهای حزب و حکومت نازی در بازی‌های ویدیویی داد. در آن زمان، قاضی دادگاه اجازه نداد بازی قدیمی Wolfenstein 3D با نمادهای نازی عرضه شود.

قاضی دادگاه در حکم خود تصریح کرده بود اهمیت ندارد که این نمادها در مکان‌ها و موقعیت‌های تاریخی استفاده شده‌اند یا اینکه توسط دشمن و نیروهای خودی از بین می‌روند و بازی نشان‌دهنده شکست نازی‌ها است.

قاضی دادگاه اعتقاد داشت استفاده از این نمادها در بازی‌ها می‌تواند به گسترش و تبلیغ نازیسم منجر شود.

تقریبا در ماه آوریل بود که دادستان کل آلمان خبر از لغو ممنوعیت استفاده از نمادهای نازی در بازی‌های کامپیوتری داد و گفت مانند فیلم‌های تاریخی، حالا بازی‌سازها هم می‌توانند از این نمادها به عنوان بخشی از تاریخ استفاده کنند.

موضوع ممنوعیت نمادهای نازی تاریخی طولانی دارد. برای اولین بار، پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکست آلمان نازی به دست نیروهای متفقین در سال ۱۹۴۵، موضوع مقابله با این نمادها آغاز شد.

در آن زمان، آلمان به دو بخش آلمان شرقی و آلمان غربی تقسیم شده بود. آلمان شرقی زیر نظر روسیه و آلمان غربی زیر نظر کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، فرانسه و کره جنوبی بودند. این کشورها شروع به نابود کردن و از بین بردن هر علامت یا نماد و سمبل نازیسم کرده و با تغییر برخی قوانین؛ نفرت و مقابله با نازی‌ها را در این کشور نهادینه کردند.

 

منبع: وب سایت یک پزشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *