نویسنده در این کتاب تلاش کرده از زوایای مختلف به طراحی بازی نگاه کند. زاویه معماری، موسیقی، طراحی بصری، مهندسی نرمافزار، روانشناختی و بسیاری حوزههای دیگر به طراحی بازی نگاه کند تا بازی خوبی تولید شود.
هر چند که از عنوان کتاب به نظر می رسد این کتاب ویژه افرادی است که علاقه مند به طراحی بازی هستند ولی این کتاب و کتاب های مشابه برای افرادی که در زمینه نقد و بررسی بازی های رایانه ای فعالیت می کنند می تواند بسیار قابل بهره برداری و استفاده باشد.
چرا که در این کتاب ها با اصول و قواعد و روشهایی آشنا می شویم که طراح بازی سعی کرده با ترکیب آنها یک بازی خوب ارایه نماید و انچه گیمر تجربه می کند ترکیبی ازمجموعه قواعد در هم تنیده است و نقد و بررسی بازی به نوعی تلاش در تجزیه و بررسی عناصری و قواعدی است که با هم ترکیب شده و در مجموعه به هم پیوسته ای به نام بازی دیجیتالی به مخاطب عرضه شده است.
به همین دلیل مطالعه این کتاب و کتابهای مشابه به علاقه مندان نقد و بررسی بازی های رایانه ای پیشنهاد می شود.
کتاب “هنر طراحی بازی یک کتاب از لنز” نوشته جسی شل از دانشگاه کارنگی ملون است که توسط ابوذر پوررنجبر و پویا صباغ ترجمه و توسط علیرضا رنجبر شورابی ویراستاری شده است.
بخش هایی از فصول این کتاب را به رایگاه از طریق سایت زیر می توانید دانلود و مطالعه نمایید.
http://bookoflenses.blazingfallgames.com/
نسخه دیجیتالی ترجمه کامل کتاب را از طریق لینک زیر می توانید تهیه نمایید.
https://idpay.ir/abranjbar/file/25798
نسخه انگلیسی کتاب نیز با کمی جستجو به رایگان در اینترنت قابل دانلود می باشد.
The Art of Game Design: A Book of Lenses
Jesse Schell