نقد بازی یادداشت اول | بازی کن، نقد کن، دوباره بازی کن!

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=6267
bazibaan.5 80x80 - نقد بازی یادداشت اول | بازی کن، نقد کن، دوباره بازی کن!
دانلود رایگان نسخه پنجم و ششم مجله بازی‌بان | آینده بازی های دیجیتال
17 آذر 1397
haghverdi.mazandaran.970922 80x80 - نقد بازی یادداشت اول | بازی کن، نقد کن، دوباره بازی کن!
قائم شهر | سواد بازی های دیجیتال
17 آذر 1397

نقد بازی (یادداشت اول)

بازی کن، نقد کن، دوباره بازی کن!

سردبیر(بازی بان): مهدی حق وردی همان کسی است که علاقه مندان به نقد بازی‌های رایانه‌ای نام او را زیاد شنیده‌اند. سخنرانی آخرالزمان و بازی‌های رایانه‌ای، مستند لیست سیاه، وب سایت مجاهد مجازی و ده ها یادداشت و مقاله از جمله فعالیت‌های ایشان است. از آنجایی که بعضی گیمرهای خاص دوست دارند تا آگاهی خود را در خصوص گیمی که بازی می‌کنند به فراتر از مهارت گیم پلی ارتقا بدهند بر آن شدیم تا از ایشان بخواهیم که در قالب سلسله یادداشت‌هایی، به موضوع نقد بازی بپردازند.

مهدی حق وردی طاقانکی

 

روش  نقد بازی ؟

همواره از سوی بسیاری از علاقه مندان حوزه نقد بازی  با این سوال مواجه بودم که چگونه یک بازی را نقد می‌کنید  و همیشه یک پاسخ داشتم: “بازی می‌کنم و می‌نویسم”

بازی‌های دیجیتال در مقایسه با سایر رسانه‌ها مانند فیلم‌های سینمایی، رسانه‌ای نوظهورتر بوده و کمتر همه ابعاد آن از جمله موضوع نقد و بررسی بازی مورد توجه و کنکاش قرار گرفته است. سالها با این سوال مواجه بودم که اگر بخواهم تجربیات خود را در حوزه نقد بازی‌های رایانه‌ای به نگارش در بیاورم چه باید بنویسم. این مطالب بیشتر از این که یک الگو و روشی هدفمند باشد، تجربه نگاری یک منتقد بازی است که به لیستی از موضوعاتی که در نقد یک بازی باید بدان پرداخته شود را اشاره نموده است.

هر چند که تحقیقات در حوزه نقد و بررسی بازی‌های رایانه در نسبت با حجم و عمق این رسانه محدود است اما باید توجه داشت که یکی از بهترین منابع برای محققان این حوزه مطالب نگارش شده در حوزه طراحی بازی است. چرا که در طراحی بازی با اصول و قواعد و روش‌هایی آشنا می‌شویم که طراح سعی کرده است تا با ترکیب آنها یک بازی خوب ارایه نماید و آنچه گیمر تجربه می‌کند ترکیبی ازمجموعه قواعد در هم تنیده است و نقد و بررسی بازی به نوعی تلاش در تجزیه و بررسی این عناصر و قواعد است.

دسترسی به این محتوا مخصوص اعضا با عضویت "اشتراک طلایی مربیان"  است. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

می‌خواهم عضو  طلایی شوم!  لینک خرید "اشتراک طلایی مربیان"

 

اگر عضو طلایی سایت هستید از طریق این لینک وارد حساب کاربری خود شوید . لینک ورود

.


پرونده نقد بازی

در دسته پرونده نقد بازی درباره نقد بازی های رایانه ای بیشتر بخواندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *