ناجی نوع بشر از سيطره شياطين: شواليه های معبد و کاباليستها

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5640
قم | نشست دانش آموزی با موضوع سواد بازی های دیجیتال
قم | نشست دانش آموزی با موضوع سواد بازی های دیجیتال
5 مرداد 1398
StreamElements.Stream report.Fortnite.2019 80x80 - ناجی نوع بشر از سيطره شياطين: شواليه های معبد و کاباليستها
در سه ماه دوم سال 2019 حدود ۳۰۰ میلیون ساعت استریم بازی فورتنایت توسط بیننده‌ها مشاهده شده است.
5 مرداد 1398
نمایش همه
Hellgate London 822x480 - ناجی نوع بشر از سيطره شياطين: شواليه های معبد و کاباليستها

ناجی نوع بشر از سيطره شياطين: شواليه های معبد و کاباليستها

ناجی نوع بشر از سيطره شياطين: شواليه های معبد و کاباليستها

شياطين در اين بازي‌ها معمولا به شکل هيولاهايي عجيب الخلقه ظاهر مي‌شوند که به کمک جادو سعي مي‌کنند تا قهرمانان بازي را از پيش رو بردارند.

شياطين و نيروهاي جهنمي در بيشتر بازي‌هاي رايانه‌اي به عنوان دشمنان اصلي و يا قدرت‌هاي مخرب معرفي مي‌شوند که هميشه در مقابل شخصيت‌هاي اصلي بازي قرار مي‌گيرند و سعي دارند تا دنياي آنها را از بين ببرند. شياطين در اين بازي‌ها معمولا به شکل هيولاهايي عجيب الخلقه ظاهر مي‌شوند که به کمک جادو سعي مي‌کنند تا قهرمانان بازي را از پيش رو بردارند. علاوه بر اين، در اين بازي‌ها، کاربران به کمک روش‌هاي خود شياطين به مبارزه با آنها مي پردازند و تنها راه نابودي اين موجودات، استفاده از نيروهاي تاريک خودشان است.

يکي از بازي‌هايي که در اين سبک طراحي شده است، بازي «هل گيت» مي‌باشد که اولين بار با نام «هل گيت: لندن۱» به بازار عرضه شد. داستان بازي به باز شدن دروازه‌هاي جهنم در نقاط مختلف دنيا مي‌پردازد که بزرگترين اين دروازه‌ها در شهر لندن باز مي‌شود و نيروهاي شياطين به سرعت شهر را به تصرف خودشان در مي‌آورند. انسان‌ها براي بازپس‌گيري شهر و خانه‌هايشان، گروه‌هاي مبارزه تشکيل مي‌دهند اما از آنجا که سلاحهايشان در برابر شياطين کاربردي ندارد به سختي شکست مي‌خورند. انسان‌ها در مبارزات متعدد به شدت شکست مي‌خورند تا اينکه دو گروه به دفاع از انسانيت بر مي‌خيزند و اين دو گروه در بازي «تمپلار ها۲» و «کاباليست ها۳» معرفي مي‌شوند. اين دو گروه در واقع معرف گروه‌هاي واقعي در جهان هستند و همان ديدگاه‌ها و افکار را دارند. تمپلار ها يا همان «شواليه‌هاي معبد» که در دوران جنگ‌هاي صليبي تشکيل شدند به کمک سلاح ها و وسايل جادويي که از گذشته و در دوران جنگهاي صليبي به دست آورده بودند به مبارزه با شياطين مي‌پردازند و در بازي اينطور تصويرسازي مي‌شود که اين وسايل جادويي به خاطر مقدس بودن، توانايي آن را دارند که موجودات جهنمي را از بين ببرند و اين مسئله باعث شد تا تمپلار ها به عنوان اولين جنگجو‌ها در خط مقدم شهرت يابند. گروه دوم کاباليست‌ها هستند که پيرو مکتب کابالاي يهوديت مي‌باشند. در مکتب کابالا۴ نيز، استفاده از جادو و ارتباط با دنياي فرابشري امري عادي براي پيروان معرفي مي‌شود و در واقع اين مکتب بر پايه جادو شکل گرفته است. پيروان اين مکتب در بازي با استفاده از جادو توانسته‌اند تا کنترل برخي از شياطين را به دست گيرند و با گرفتن اطلاعات از آنها توانسته‌اند، مخفيگاه‌ها و نحوه مبارزه با شياطين را ياد بگيرند. در اين بازي کاباليست‌ها به خاطر قدرتهاي جادويي که در اختيار دارند به راحتي توانستند تا از انسان‌ها در مقابل حملات پي در پي شياطين دفاع کنند و توانايي‌هايشان در کنترل شياطين و نابودي کامل آنها باعث شد تا آنها به عنوان فرماندهان اصلي مبارزه با شياطين انتخاب شوند و رهبري جوامع انساني را به دست گيرند.

كتابي با عنوان «كليد حيرام۵» نوشته دو ماسون به نام‌هاي «كريستوفر نايت۶» و «رابرت لوماس۷»، حقايق مهمي از ريشه‌هاي فراماسونري را آشكار مي‌كند. به نوشتة اين دو، فراماسونري استمرار شواليه‌هاي معبد مي‌باشد. به علاوه، اين نويسندگان سرچشمه‌هاي نظام معبد را نيز بررسي كرده‌اند. شواليه‌هاي معبد در طول دوران استقرار در اورشليم۸ (بيت المقدس)، دستخوش تغييرات بسياري شدند و همراه با مسيحيت، عقايد ديگري را اتخاذ نمودند. گفته مي‌شود که ايشان در معبد سليمان، رازي را کشف کرده‌اند. نويسندگان، اعضاي نظام معبد را محافظان زائران مسيحي فلسطين مي‌دانند كه تظاهر به اين عمل مي‌نمودند و هدف حقيقي‌شان كاملاً متفاوت بود. اين دو نويسنده مي‌گويند طولي نكشيد كه مدارك مهمي در ارتباط با اجراي حفاري‌هاي وسيع در زير خرابه‌هاي معبد يافتيم.

نويسندگان كتاب كليد حيرام حفاري‌هاي شواليه‌هاي معبد را بي‌نتيجه نمي‌دانند و چنين استدلال مي‌كنند كه اين گروه آثاري در اورشليم كشف كردند كه ديدشان را نسبت به جهان تغيير داده است. به علاوه بسياري از ديگر محققان همين عقيده را دارند. حتما دليلي وجود داشته كه شواليه‌هاي معبد را با وجود مسيحي بودن از سرزمين‌هاي مسيحي عالم به اورشليم و به پذيرش عقايد و فلسفه كاملا متفاوت و اجراي مراسم بدعت‌آميز و اجراي تشريفات «جادوي سياه» هدايت نموده است.

مطابق ديدگاه مشترك بسياري از محققان اين دليل «كابالا» مي‌باشد. معناي لغوي كابالا «سنت شفاهي» است. دايره ‌المعارف و لغت‌نامه‌ها آن را شاخه‌اي مبهم و سري از يهوديت تعريف مي‌كنند. بر اساس اين تعريف، كابالا به موشكافي معاني پنهان تورات و ديگر نوشته‌هاي يهودي مي‌پردازد اما با بررسي دقيق‌تر موضوع به حقايق ديگري پي‌مي‌بريم، نظير اينكه كابالا مکتبي است كه در بت‌پرستي ريشه داشته، قبل از تورات موجود بوده و بعد از آشكار شدن تورات در يهوديت گسترش يافته است.

به روشني نمي‌دانيم كابالا از كجا آمد يا چگونه گسترش يافته است. اين اسم، نامي عمومي براي فلسفه‌اي سري، باطني، منحصر به فرد و آميخته با علوم ماوراء الطبيعه است كه مشخصا ‌با يهوديت درآميخته است. كابالا به عنوان عرفان يهودي شناخته شده اما بعضي اجزاي آن نشان مي‌دهد بسيار پيش‌تر از تورات بوجود آمده است.

«سالومون ريناچ۹» كابالا را «نمونه‌اي از بدترين انحرافات ذهن انسان» تعريف مي‌كند. دليل اين سخن وي اين است كه تعاليم كابالا به طور گسترده با جادوگري مرتبط مي‌باشد. كابالا در طول هزاران سال سنگ‌بناي انواع تشريفات جادوگري به شمار مي‌رفته است. اين اعتقاد وجود دارد كه خاخام‌هايي كه كابالا را مطالعه مي‌كنند از توان جادوگري بزرگي برخوردارند.

بازي «هل گيت: لندن» در سبک نقش آفريني اکشن روايت مي‌شود و کاربران در بازي مي‌توانند کاراکتر مورد نظرشان را بسازند و با آن به بازي بپردازند. کاربران مي‌توانند، رسته مورد نظرشان را نيز براي کاراکترشان انتخاب کنند و در نقش يک تمپلار يا کاباليست به بازي بپردازند. تمپلارها در بازي جنگجوياني مقدس معرفي مي‌شوند که توانايي جان بخشي به ديگر کاربران را دارند و از نيروهاي مقدس براي نابودي شياطين استفاده مي‌کنند. اما کاباليست‌ها به کمک نيروهاي جادويي که به کمک مکتب کابالا به دست آورده‌اند به مبارزه با شياطين مي‌پردازند و آنها را از بين مي‌برند. کاربران در روند بازي با شخصيت‌هاي جانبي مختلفي روبرو مي‌شوند که تمامي آنها يا تمپلار يا کاباليست هستند و هر کدام سعي دارند تا به کمک توانايي‌هايشان شياطين را از بين ببرند و ناجي نوع بشر شوند. بازيکنان در نقش يکي از سربازان ارتش مبارزه با شياطين قرار مي‌گيرند که فرماندهي اين ارتش را کاباليست‌ها بر عهده دارند.

بازي با استفاده از نمادهاي فراماسونري و کابالا سعي دارد تا به تبليغ تفکرات اين فرقه‌ها بپردازد. براي نمونه، واحد پول در بازي «پالاديوم۱۰» نام دارد که نماد فراماسونري بر آن حک شده است. پس از پيروزي شياطين و به تصرف درآمدن بيشتر شهرهاي جهان به دست شياطين، واحدهاي پولي قديمي از بين مي‌روند و انسانها مجبور مي‌شوند تا واحد پولي جديدي به وجود آورند. انسان‌ها با توجه به اين که شواليه‌هاي معبد نقش اساسي در زنده کردن اقتصاد و پيشرفت تکنولوژي داشته‌اند، نماد فراماسونري را براي واحد پولي جديد انتخاب مي‌کنند تا از خدمات شواليه‌هاي معبد قدرداني کرده باشند. همچنين در دموي ابتدايي بازي راوي با استفاده از «کتاب مکاشفه يوحنا۱۱» بيان مي‌کند که انسانها هميشه در تاريکي حضور داشتند و فقط تعداد اندکي از آنها با استفاده از آموزه‌هاي کتاب به حقايق دنيا آگاه شدند و همين اين افراد هستند که انسان‌ها را به رستگاري هدايت خواهند کرد. در بازي کاباليست‌ها يا همان پيروان کابالا افرادي باهوش به تصوير کشيده مي‌شوند که با دلسوزي سعي دارند دانش خودشان را در اختيار تمام انسان‌ها بگذارند و به آنها کمک کنند تا آينده‌اي پيشرفته براي خودشان بدست آورند.

در بازي هل گيت، نيروهاي شياطين به فرماندهي «سيدونيس۱۲» قصد دارند تا به کمک باز کردن دروازه هاي متعدد در سرتاسر جهان، دنياي انسان‌ها را فتح کنند و براي خودشان فرمانروايي جديدي تاسيس کنند. در اين ميان انسان‌ها با اتکا به نيروهاي خودشان به مبارزه با شياطين پرداخته‌اند و با استفاده از جادوهاي تاريک و سلاح‌هاي باستاني شياطين را از بين مي‌برند. انسان‌ها به حال خود رها شده‌اند و هيچ نيرويي به غير از خودشان از آنها حمايت نمي‌کند. در روند بازي، بازيکن با اين احساس که انسان‌ها فقط با اراده خودشان زنده مي‌مانند و مي‌توانند در برابر شياطين خود را محافظت کنند، همذات پنداري مي‌کنند. در کنار چنين رويکردي، بازي به طور نامحسوس، کابالا را از فرقه‌هاي معتبر و بازگو کننده حقيقت معرفي مي‌کند و اينطور مي‌نماياند که سران اين فرقه‌ها با اينکه از جادوي سياه استفاده مي‌کنند اما نيتشان خير است و سعي دارند تا انسانها را هدايت کنند و در اين راه حتي حاضرند، خودشان را نيز قرباني کنند. افکار و نماد هاي اين فرقه در روند بازي بارها نمايش داده مي‌شود و بسياري از زره‌هايي که کاربران براي کاراکتر خودشان انتخاب مي‌کنند داراي نماد اين فرقه است و توضيحاتي که درباره اين زره‌ها در بخش توضيحات آنها داده مي‌شود تمامي معرف افکار اين فرقه است. در نهايت بازي هل‌گيت يکي از بازي‌هاي نقش آفريني است که به شدت سعي دارد در قالب بازي مفاهيم خاص مورد نظر سازندگانش را به کاربران انتقال دهد.

——————————————————————————————————————

۱. Hellgate: London

۲. Templar

۳. Kabbalist

۴. Kabbalah

۵. The Hiram Key

۶. Christopher Knight

۷. Robert Lomas

۸. Jerusalem

۹. Salomon Reinach

۱۰. Palladium

۱۱. Book of Revelation

۱۲. Sidonis

 

منبع : سراج گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *