گزارش‌ تخصصی | وضعیت کرونایی و نقش خانواده در مدیریت فضای مجازی

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=8406
Big data and the future of the humanities social sciences 80x80 - گزارش‌ تخصصی |  وضعیت کرونایی و نقش خانواده در مدیریت فضای مجازی
گزارش تخصصی | کلان داده و آینده علوم انسانی-‌‌اجتماعی
17 خرداد 1399
jm 80x80 - گزارش‌ تخصصی |  وضعیت کرونایی و نقش خانواده در مدیریت فضای مجازی
گزارش تخصصی | جاودانگی مجازی
17 خرداد 1399

مدیریت فضای مجازی همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان و خانواده‌ها بوده است؛ چرا که اگر فنآور ی‌های ارتباطاتی به درستی شناخته و مدیریت نشوند پیامدهای منفی بسیاری برای همگان خواهند داشت.

هرچند مدیریت این فضا در همه زمان‌ها ضروری بوده و هست اما به نظر می‌رسد در حال حاضر که جهان درگیر بحران ویروس کرونا است ضرورت آن صدچندان شده است. این مقاله با توجه به روی‌آوری بی‌سابقه خانواده‌ها به فضای مجازی – به دلیل الزامات و نیازهای پیش آمده در وضعیت کرونایی از قبیل: تحصیل، دید و بازدید، خرید و فروش، نیایش و عبادات مجازی و غیره – ابتدا از ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای مسئولان و خانواده‌ها سخن گفته و در ادامه به ویژگی‌هایی از ابعاد رسانه‌ها همچون تغییر اساسی در نظام ارتباطات اجتماعی، ویژگی‌های منحصر به فرد فنآوری ارتباطات، خطرات اعتیاد رسانه‌ای و ملاک‌های توسعه، تهدیدها و چالش‌های فضای مجازی پرداخته است. همچنین به ضرورت سلامت ارتباطی و نقش دین، خانواده و نهادهای حکومتی در حفظ و تداوم آن اشاره کرده است.

در پایان هم با توجه به نقش و جایگاه خانواده‌ها در فرایند تولید، توزیع و مصرف رسانه‌ای به اصول مدیریت فضای مجازی یعنی «برنامه‌ریزی»، «هدف‌گذاری»، «تصمیم‌گیری»، «کنترل و نظارت» پرداخته و راه‌های پیشگیری و درمان پیامدهای منفی ناشی از آن‌ها را بررسی کرده است.

 

لینک دانلود رایگان  گزارش‌ تخصصی | وضعیت کرونایی و نقش خانواده در مدیریت فضای مجازی

https://vmojahed.ir/?p=8404

این گزارش توسط مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *