لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5464
Philosophy of technology 80x80 - بازیساز یهودی با عقده های مذهبی
گزارش‌های تخصصی | نقد و بررسی آموزه بی‌طرفی فناوری
1 تیر 1399
media literacy for teachers.s 80x80 - بازیساز یهودی با عقده های مذهبی
صفحه اختصاصی | مربیان سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی
1 تیر 1399
نمایش همه
Bioshock Infinite 822x480 - بازیساز یهودی با عقده های مذهبی

بازیساز یهودی با عقده های مذهبی

«کن لوين» در سال ۱۹۶۶ در خانواده اي يهودي در شهر نيويورک به دنيا آمد. لوين کارگردان خلاق و يکي از بنيانگذاران شرکت «ايرشينال گيمز۲» است

«کن لوين۱» در سال ۱۹۶۶ در خانواده اي يهودي در شهر نيويورک به دنيا آمد. لوين کارگردان خلاق و يکي از بنيانگذاران شرکت «ايرشينال گيمز۲» است که بر روي بازيهاي پرفروشي مانند مجموعه سيستم شاک۳، تيف۴ و بايوشاک۵ کار کرده است. کن به خاطر کارهايش بارها مورد تمجيد قرار گرفته است. از نمونه کارهاي موفق او مي توان به انتخاب شدن او به عنوان بهترين داستان نويس قرن توسط سايت گيم اينفورمر۶ و بهترين شخص سال در سال ۲۰۰۷ توسط سايت وان آپ۷ اشاره کرد.

لوين در سال ۱۹۹۷ در کنار همکارانش يعني جاناتان چي و رابرت فرمير شرکت ايرشينال گيمز را بنيانگذاري کرد. اولين بازيي که لوين در شرکت خود طراحي کرد بازي سيستم شاک بود که اين بازي در سبک نقش آفريني داستاني بود و لوين نويسندگي و کارگرداني هنري آن را بر عهده داشت.

لوين علاوه بر کارگرداني بازي هاي رايانه اي، به نوشتن داستان هم مي پردازد. سه کتابي که او در نوشته شدن آنها نقش داشته عبارتند از:

رپچور بايوشاک اينفينيت۸، مايند ان ريولت۹ (ذهن در انقلاب) و آرت آو بايوشاک۱۰ (هنر در بايوشاک اينفينيت) است. لوين به طور مستقيم در نوشتن کتاب ها نقش نداشته اما محتواي اصلي هر سه کتاب را لوين در اختيار نويسندگان اصلي قرار داده است.

نکته جالب درباره لوين نحوه برخورد او با مذهب و معرفي خودش است. لوين به گفته خودش هيچ ديني را قبول ندارد و سعي کرده در بازيهايش دنياي انسانها را به همان شکلي که هست به نمايش بکشد. لوين اعتقاد دارد که هر مسئله اي که اتفاق مي افتد داراي چندين ديدگاه متفاوت است که هر کدام در تناقض با ديگري است.

بايوشاک اينفينيت آخرين اثر لوين است که کارگرداني، داستان پردازي و خلق کاراکترهاي آن را همگي خود او انجام داده است. بازي درباره کشمکش يک انسان با نام بوکر دوئت۱۱ است که در توهم دنياي خودش گرفتار شده و تنها راه رهايي او از اين دنيا، کشتن خودش است. دوئت در روند بازي با جنبه هاي مختلف دنياي خيالي خودش روبرو مي شود و با سفر به گذشته و آينده با رويکردهاي مختلف زندگي و انتخابهايش روبرو مي شود. در اين بازي خدا هيچ موجوديتي ندارد و بازي سعي دارد بيان کند که سرنوشت انسان در دستان خود او است.

لوين در بايوشاک، مذهب را وسيله اي براي اعمال قدرت و سوء استفاده از مردم معرفي مي کند و يهوديت را قرباني افکار نژادپرستانه و مذهبي نشان مي دهد. در بايوشاک اينفينيت فردي به نام زاخاري هيل کامستاک۱۲ که شخصيت منفي بازي به شمار مي رود، خود را پيامبري از طرف خدا معرفي مي کند و با ساخت شهري در آسمان ادعا مي کند که هدايت مردم به بهشت را بر عهده دارد. کامستاک فردي بي رحم و سوء استفاده گر است که به کشتار سرخپوستان و برده هاي چيني مي پردازد. همچنين در صحنه هاي مختلفي از بازي، يهوديان به عنوان افرادي مظلوم نشان داده مي شوند که دولتمردان شهر کامستاک آنها را به شکلهاي مضحک کشيده اند و از آنها به عنوان افراد سود جو و مضر براي اجتماع ياد کرده اند. در يکي ديگر از صحنه هاي بازي، مجسمه اي از کامستاک به نمايش در مي آيد که در آن کامستاک به جنگ اژدهايي رفته است که سه سر دارد و يکي از سرهاي آن، سر يک فرد يهودي است و کامستاک در حال قطع کردن آن است. لوين در مصاحبه هايش درباره بازي گفته است که سعي داشته تبعيض ها و ظلم هايي را که به هر شکل بر يهوديان روا شده است، به تصوير بکشد.

———————————————————————————————————————————

Ken Levine
Irrational Games
System Shock
Thief
Bioshock
Game Informer
UP
Bioshock Rapture
Bioshock Infinite: Mind in Revolt
Art of Bioshock
Booker Dewitt
Zachary Hale Comstock

 

منبع : سراج گیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *