دانلود رایگان گزارش تخصصی | تأثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد (با تأکید بر اقتصاد دیجیتال)

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=8558
PowerPoint.COMPUTER.WEB ..infografic.1.widescreen.S 80x80 - دانلود رایگان گزارش تخصصی |  تأثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد (با تأکید بر اقتصاد دیجیتال)
دانلود قالب پاورپوینت رایانه اینفوگرافیک 1
11 مرداد 1399
Digital.Strategy.2025.Germany.FA .s 80x80 - دانلود رایگان گزارش تخصصی |  تأثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد (با تأکید بر اقتصاد دیجیتال)
دانلود رایگان گزارش تخصصی | راهبرد دیجیتال 2025 آلمان
11 مرداد 1399

بیماری کرونای جدید (کوید-19) که اولین بار در دسامبر 2019 در چین مشاهده شد، اکنون در حال گسترش در سرتاسر جهان است. به نظر می‌رسد در صورت مهار نشدن سریع این بیماری، یک بحران بهداشتی جهان در حال تبدیل‌شدن به یک بحران اقتصادی است. در حال حاضر بیش از 83 هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در جهان فوت کرده و ابتلای حدود 1 میلیون 442 هزار نفر نیز تأییدشده است (8 آوریل). اگرچه تعیین دقیق تأثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد جهان دشوار است، اما مشخص است که تأثیر آن قابل‌ملاحظه و فراگیر خواهد بود.

سرمایه‌گذاران در سراسر جهان از نزدیک تأثیر این ویروس را در بازارهای جهانی مشاهده می‌کنند. بااین‌حال، پیش‌بینی میزان تأثیرات بر رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی که در کمترین زمان ممکن قابل‌اعتماد باشد به دلیل وجود نااطمینانی‌های مختلف در زمینه‌ی مسیر ویروس، اثربخشی تلاش‌های مهار، واکنش مصرف‌کنندگان و بنگاه‌ها و غیره به‌راحتی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید با نگاه دقیق به سیگنال‌های بازار در بخش‌های مختلف، الگوهای رکود اقتصادی و بازیابی تاریخچه شیوع بیماری‌های ویروسی و شوک‌های بوجود آمده مسیر پیشرو را ترسیم نمود.

به‌منظور بررسی تأثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی، در گزارش حاضر ابتدا تأثیر این ویروس بر بازارهای مختلف اقتصادی بررسی‌شده و سپس به‌طور خاص به بررسی پیامدهای مثبت و منفی ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید بر اقتصاد دیجیتال (بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیکی) پرداخته‌شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه شیوع این ویروس رشد اقتصادی را کند می‌کند و تأثیرات منفی بر اقتصاد سنتی دارد، در بعضی از بخش‌های اقتصاد دیجیتال باعث ایجاد رونق اقتصادی شده است؛ بنابراین با سیاست‌گذاری مناسب در سطح کلان (دولت) و خرد (شرکت‌ها) میتوان از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در این شرایط بهره مناسب برد. از اینرو در انتهای گزارش پیشنهاداتی جهت سیاست‌گذاران و مشاغل جهت آشنایی با مشکلات و بهره‌مندی از فرصت‌ها ارائه شده است.

این گزارش تخصصی توسط مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده است.

لینک دانلود رایگان گزارش از فروشگاه وب سایت مجاهد مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *