مصاحبه | افزایش سواد رسانه‌ای تنها راه حفظ حریم خانواده

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=8848
savad.game .99719.s 80x80 - مصاحبه | افزایش سواد رسانه‌ای تنها راه حفظ حریم خانواده
اطلاعیه | نشست آنلاین | سواد بازی های دیجیتال
28 مهر 1399
RADIOJAVAN.DAL .HAGHVERDI.990730.s 80x80 - مصاحبه | افزایش سواد رسانه‌ای تنها راه حفظ حریم خانواده
رادیو جوان | برنامه دال | دنیای بازی های دیجیتال
28 مهر 1399

چالش مومو ، بهانه ای برای پرداختن به موضوع بازی های دیجیتال و فضای مجازی شد. روزنامه رسالت به بهانه چالش مومو در صفحه فرهنگی خود به قلم حسن شجاعی (دبیر گروه فرهنگی) پرداخته است.  در این مطلب ضمن پرداختن به چالش مومو در مصاحبه با مهندس مهدی حق وردی طاقانکی به موضوع بازی های دیجیتال می پردازد. این یادداشت در شماره 9890 مورخ 28 مهرماه 1399 در صفحه فرهنگی روزنامه رسالت منتشر شده است.

در بخشی از این مطلب بیان می شود : در جهان امروزی شاهد تحولات بسیاری هستیم و بشر قرن حاضر در تمامی ابعاد زندگی دچار تغییرات والبته چالش‌های فراوانی است. باوجود توسعه علم و دانش و به تبع آن آسان شدن شرایط زندگی اما اتفاقاتی در جهان پیرامونی ما می گذرد که نشان می دهد هنوز انسان عصر حاضر با مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراوانی دست به گریبان است و برای حل آن ها نیز راه و چاره ای ندارد.در این میان متولیان فرهنگی و سیاستگذاران حوزه های مختلف اجتماعی در غرب نیز باوجود شعارهای رنگارنگی که نسبت به آزادی انسان و قدرت انتخاب و اختیار او می‌دهند اما خود در مواقعی در برابر چالش‌های خود‌ساخته سکوت کرده و با ترس به آنچه خود ساخته اند نگاه می کنند.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع و راه های مقابله با آن با مهدی حق وردی، کارشناس بازی های رایانه ای گفت و گویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می خوانید؛ وی در ابتدا با بیان این‌که این موضوع به اشتباه بازی نام گرفته و به نوعی چالشی مبتنی بر شبکه های اجتماعی است گفت: با توجه به این‌که هنوز مشخص نیست این مسئله تا چه اندازه مردم و خانواده های ما را درگیر کرده باشد و پلیس فتا باید در این خصوص اظهار نظر نماید باید عنوان کرد که یکی از دلایل نگرانی خانواده ها نسبت به بروز این گونه اتفاقات نبود سواد رسانه‌ای و فضای مجازی است که موجب می شود افراد راه های مقابله با این‌گونه چالش ها را متوجه نباشند.وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۳۲ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد و چیزی در حدود ۹۳ دقیقه در شبانه روز به این بازی ها اختصاص داده می‌شود، بنابراین بخش مهمی از جامعه درگیر این بازی ها هستند و باتوجه به شیوع کرونا نیز این زمان احتمالا افزایش یافته است. به همین دلیل نیاز است تا نسبت به حضور در این فضا آگاهی لازم به خانواده ها داده شود.

متن کامل این مصاحبه را می توانید از از طریق لینک های زیر مشاهده نمایید.

روزنامه رسالت، 28 مهرماه سال 1390، صفحه 12

http://paper.resalat-news.com/Newspaper/PagePDF/56660

https://resalat-news.com/?p=31718

https://vmojahed.ir/wp-content/uploads/2020/10/resalatnews.990728.N9890.P12.pdf

 

توضیحات مهدی حق وردی پیرامون این مصاحبه : از توجه ویژه روزنامه رسالت به موضوع سواد رسانه ای تشکر می کنم. با این حال به نظرم در خصوص پیاده کردن محتوا مصاحبه و … نکاتی قابل تامل است که اگر قبل از مصاحبه مطلب به دستم می رسید حتما برای اصلاح متذکر می شدم تا  مطلب جامع تر، کامل تر و دقیقتر می شد. که البته احتمالا یکی از دلایل این اتفاق  محدودیت در تعداد کلمه یادداشت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *