لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=8671
about site.s 80x80 - معرفی و راهنمای سایت | بازی / giantbomb
معرفی سایت | بازی / giantbomb
7 بهمن 1399
game controller.1.s 80x80 - معرفی و راهنمای سایت | بازی / giantbomb
سواد رسانه ای | رسانه فرصت یا تهدید
7 بهمن 1399

در این مطلب که در وب سایت مجاهد مجازی منتشر شده، سایت  (giantbomb) برای مخاطبین معرفی شد. همانگونه که در این مطلب توضیح داده شد این وب سایت می تواند برای علاقه مندان به حوزه بازی های دیجیتال و همچنین محققین و پژوهشگران در حوزه مطالعات بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گیرد.

وب سایت مجاهد مجازی برای معرفی دقیقتر امکانات این وب سایتها و دسترسی سریعتر به این بخش ها مطالبی را با هشتگ معرفی و راهنمای سایت منتشر می کند. که این توضیحات می تواند برای محققین و پژوهشگران حوزه بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعاتی که شاید در نگاه اول به صفحه اصلی سایت در دسترس نباشد و نیاز به صرف زمان برای جستجو در این سایت ها و پیدا کردن نقاط قوت آن باشد.

به همین منظور در ادامه برای اطلاع از جزئیات امکانات و خدمات این سایت (خصوصا بخشهایی که می تواند برای فعالان حوزه مطالعات بازی و سواد بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گیرد) تشریح شده است.

در ادامه تشریح می شوم که کدام بخشهای سایت برای منتقدین و نویسندگان در زمینه بازی های رایانه ای، خصوصا سخنران و علاقه مندان به حوزه مطالعات بازی و سواد بازی های رایانه ای بسیار کاربردی است و سرعت تحقیقات را به صورت باور نکردنی زیاد می کند…

 

متن قابل مشاهده برای اعضا با اشتراک طلایی مربیان و مدرسان سواد فضای مجازی

این سایت علاوه بر بخشهایی همچون ویدیو، پادکست، مطالب متنی، انجمن ها، فروشگاه که در پست معرفی سایت   به آن اشاره شد. دارای بخشی به نام ویکی است. این بخش برای محققین و نویسندگان بسیار قابل استفاده است.

دسته بندهای متنوع این بخش می تواند برای تسریع تحقیق و نگارش مورد بهره برداری قرار گیرد.  بازی های جدید، شخصیتها،شرکتها، مکانها، مفاهیم از جمله قسمتهای ویکی این سایت است.

مکانها: در بخش مکانها می توانید مطالبی درباره موقعیت های مکانی در بازی های رایانه ای مطالعه کنید  همچون پل گلدن گیت  در آمریکا، شهر تهران،  و یا کشور عراق، چین، عربستان سعودی  و…

شخصیتها : در این بخش می توانید شخصیتها در  دنیای بازی های دیجیتال را ببینید و در خصوص آنها مطالعه کنید و ببنید این شخصیت در چه بازی هایی حضور دارد. به عنوان مثال لیست از بازی هایی که در آن شخصیت آدولف هیتلر ، بیل کلینتون  و یا جرج دبلیو بوش وجود دارد به نمایش گذاشته می شود. و یا شخصیتهایی همچون فیدل کاسترو در کدام بازی ها از آنها نام برده شده یا حضور دارند. و یا کاراکتر گولم در کدام بازی ها حضور دارد. و یا با شخصیت کاپیتان پرایس سری بازی های ندای وظیفه آشنا شوید و ببنید در کدام یک از بازی ها حضور داشته است. هر کدام از این موراد خود می تواند به یک موضوعی تحقیقی مستقل باشد یا یا در یک نوشتار و یا تحقیق مورد مورد استفاده قرار گیرد.

مفاهیم : در این بخش با لیست متنوعی از مفاهیم مطرح شده در دنیای بازی های دیجیتال مواجه می شوید که می تواند بسیار قابل استفاده باشد و سیر زمانی که برای مطالعات در یک موضوع صرف می شود را به شدت کاهش دهد. همچنین دسته بندی ها می تواند موضوعات جالبی را برای محققین فراهم نماید.

به عنوان مثال چنانچه بخواهید با مفهوم زامبی آشنا شوید و ببینید این مفهوم در چه بازی های استفاده شده است می توانید از طریق این لینک به این محتوا دسترسی داشته باشد. لازم به ذکر است.

شاید شما علاقه مند باشید در موضوع آخرالزمان در بازی های رایانه ای تحقیق کنید. می توانید از طریق این لینک به این محتوا دسترسی داشته باشد. لازم به ذکر است.

اگر  علاقه مند هستید اطلاعات بیشتری در خصوص مفهوم پساآخرالزمان در بازی های دیجیتال داشته باشید پیشنهاد می کنیم مستند پساآخرالزمان و بازی های رایانه ای را که حاصل سخنرانی توسط  مهدی حق وردی طاقانکی در موسسه موعود است را از بخش فروشگاه سایت به رایگان دانلود و تماشا کنید.

شرکتها : در این بخش می توانید در خصوص شرکتهای بازی های دیجیتال اطلاعات کسب کنید.

 

پیشنهاداتی ویژه منتقدین حوزه بازی  و مدرسین سواد بازی

  • دوستانی که علاقه مند هستند برای بازی هایی که قرار است به زودی منتشر شود مطلبی تهیه کنند تا همزمان با انتشار بازی سریعتر بتوانند در خصوص آن مطلبی بنویسند و یا مطلبی ارائه کنند. می توانند از بخش بازی های جدید استفاده کنند.
  • چنانچه علاقه مند هستید در موضوع خاص تحقیق نمایید به عنوان مثال موضوع بازی های رایانه ای مرتبط با ایران می توانید در بخش جستجو این کلید واژه را جستجو و از مطالب پیشنهادی استفاده نمایید . هر چند متاسفانه بخش جستجو این سایت همچون بسیاری از سایت ها ضعیف است. و با جستجو کلمه ایران در این سایت اطلاعات خاصی به نمایش در نمی آید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از موتور جستجوگر گوگل استفاده کنید و عبارت زیر را در بخش جستجو تایپ نمایید

iran site:www.giantbomb.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *