زنجیره پلید: توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازی های رایانه ای

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=3811
Global Ops.Commando Libya 80x80 - زنجیره پلید: توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازی های رایانه ای
بیداری اسلامی و بازی رایانه ای
30 آذر 1391
Tom Clancys Splinter Cell Blacklist 80x80 - زنجیره پلید: توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازی های رایانه ای
واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران
30 آذر 1391
نمایش همه
Resident Evil 4 822x480 - زنجیره پلید: توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازی های رایانه ای

زنجیره پلید: توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازی های رایانه ای

طرح مجدد توهین به پیامبر اسلام (ص) توسط کارگردانی آمریکایی صهیونیستی و دفاع مقامات غربی از این فیلم به بهانه آزادی بیان حکایت از کینه دیرینه دنیای غرب نسبت به پیامبر اسلام(ص) دارد. کینه ای با ریشه های تاریخی که همچنان تلاش دارد به حیات ننگین خود ادامه دهد.

تلاشی که از صدر اسلام با اعلام نبوت پیامبر(ص)  آغاز شده و همچنان ادامه دارد. کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی، چاپ کاریکاتور های موهن در نشریه دانمارکی، آتش زدن قرآن توسط تری جونز و تولید فیلم‌های سینمایی هالیودی از جمله حلقه‌های این زنجیره پلیدند و افزایش گرایش به اسلام در غرب باعث شده این تهاجم با شدت بیشتری پیگیری شود.

اما باید پرسید چرا توهین به پیامبر اسلام(ص) در برخی از رسانه‌ها با واکنش بجای مسلمان جهان مواجه شده و در برخی دیگر از رسانه ها همچون بازی های رایانه ای و ویدیویی شاهد سکوت جهان اسلام هستیم.

بازی های رایانه ای با ضریب نفوذ بسیار بالایی که در بین نوجوانان و جوانان دارند  به علت انفعال و بی توجهی به این رسانه تعاملی از سوی مسلمانان به ابزاری برای سوء استفاده غرب بدل شده است. در کنار بازی هایی که می توانند ابزاری مناسب برای آموزش و سرگرمی باشند با بازی هایی  مواجه ایم که به بهانه  سرگرمی بنیان های اعتقادی جهان اسلام را هدف گرفته اند.

در این نوشتار  تلاش  می کنیم  به بیان مصادیقی از بازی هایی بپردازیم که با مضامین توهین به پیامبر اسلام (ص) تولید و روانه بازارها شده اند. شاید بهانه‌ای باشد برای توجه جدی به بازی های رایانه ای و خارج شدن جهان اسلام از انفعال در این حوزه مهم رسانه ای

شرکت «کوما ریالتی گیمز»، هدف از انتشار  بازی های خود را نمایش جانفشانی‌ها و موقعیت های خطیر سربازان آمریکایی اعلام کرده است! هر چند که این شرکت موکدا هر گونه ارتباطی با دستگاه های دولتی آمریکا را انکار می کند، اما خوب است بدانیم نشریه آلمانی اشپیگل آن لاین در گزارشی اعلام کرده کارشناسان نظامی سابق ارتش آمریکا به عنوان مشاور با این شرکت همکاری می کنند. آقای حکمتی، که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت شد، در بخشی از اعترافات خود بیان کرد که مدتی به عنوان مشاور در این شرکت فعالیت داشته است.

به عنوان مثال در برخی از نسخه های بازی این شرکت در  قرارگاه تروریستهای مسلمان عراقی با تصویر نام پیامبر مواجه می شویم. واضح است که هدف سازندگان این بازی از قرار دادن نام پیامبر اسلام(ص) در مقر تروریستها انتساب آنان به پیامبر بزرگ اسلام(ص)  است چرا که اگر با دقت به بخش هایی از این بازی‌ها توجه کنیم می بینیم که تروریستها با شمایل مسلمانان به تصویر کشیده شده اند و به وفور از نماد ها، سمبلها و اماکن اسلامی  استفاده شده است.

بازی “آی جی آی”  از جمله بازی های قدیمی اما پرطرفدار در بین گیمرها بود. در یکی از مراحل این بازی صدای قرآن، اذان و صلوات در اوج درگیری با تروریستهای مسلمان لیبیایی شنیده می شود. هر چند که به علت هجم سنگین درگیری اکثر گیمرها متوجه این صدا نشده اند  به نظر شما  یک  مخاطب جهانی  پس از انجام این بازی چه حسی در زمان شنیدن صلوات، نام پیامبر (ص) و صدای اذان و قرآن در ذهنش خطور خواهد کرد؟
مامور 47، کاراکتر بارکدخورده مجموعه هیتمن است، در نسخه دوم این بازی در مرحله ترور در بازار شما باید دو تن از رهبران گروه تروریستی شورشی نورستان را به قتل برسانید. اما اسامی این تروریست های  مسلمان هم در نوع خود قابل تامل اند اولین هدف شما در این عملیات شخصی به نام  احمد ظاهر و هدف بعدی شخصی به نام محمد امین است.آیا واقعا  انتخاب اسامی این دو تروریست یعنی احمد و محمد امین  باز هم تصادفی است یا حاکی از بغض و کینه دشمنان به پیامبر اسلام (ص) و سعی آنها در تخریب وجهه ایشان ؟

در یکی دیگر از این بازی ها، با عنوان «دمارک» شما باید از حمله اتمی احتمالی مسلمانان به غرب جلوگیری کنید.  در یکی از مراحل شما باید در تونل های زیر زمینی تروریستها با آنها درگیر شوید و همه آنها را به قتل برسانید، تروریست هایی با چهره اسلامی اما نکته قابل توجه  استفاده مبهم از نام پیامبر (ص) در مقر تروریست ها است.

اما از همه این گزینه ها مهمتر مجموعه بازی های «رزیدنت اویل» است. در نسخه چهارم این بازی شما در نقش «لیون اسکات کندی» موظف اید به مبارزه با یک فرقه مذهبی جنایتکار در اسپانیا بروید و دختر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را از دست آنها نجات دهید.
در یکی از مراحل این بازی که در یک قلعه رخ می دهد با حل یک معما قفل  درب باز می شود و وارد یک اتاق می شوید اتاقی که در آن تله ای مرگبار کار گذاشته شده و شما باید با شلیک به چهار چراغ نورانی در چهار سمت اتاق تله را از کار بیندازید.
اگر با دقت به طرح دربی که از آن می گذرید نگاه کنید. متوجه نام پیامبر (ص) بر روی طرح این درب می شوید؟
به راستی درج نام پیامبر(ص) بر روی درب اتاق قلعه فرقه مذهبی جنایتکار که اتفاقا با امریکا سر جنگ و دشمنی دارد به چه معناست ؟ اما این موضوع به همین جا ختم نمی شود.  آیا صرفا از نام پیامبر(ص) برای طرح درب استفاده شده ؟  اگر کمی تحقیق کنید شبیه این  درب را می توانید در اماکن اسلامی بیابید ؟ جالب است بدانید که طرح این درب خیالی نیست و شما می توانید مثل این درب را در یکی از اماکن معروف اسلامی که مورد احترام تمام مسلمین جهان است بیابید .
شرکت کپکام بطور شیطنت آمیز و موهنی  از طرح درب مسجد النبی در مکان استقرار این گروه تروریستی مذهبی استفاده کرده و سعی نموده غیر مستقیم آن را به  پیراوان پیامبر اسلام (ص) منتسب نماید.

بیان همین مصادیق اندک بیانگر نوع نگرش  غرب به بازی های رایانه ای است و نباید  وقوع چنین اتفاقاتی را در بازی های رایانه ای تصادفی خواند. غرب به بازی های رایانه ای به عنوان سرگرمی یا صنعت صرف نگاه نمی کند بلکه آن را به عنوان یک رسانه تاثیر گذار جهانی پذیرفته و به همین دلیل  بر روی آن سرمایه گذاری های جدی انجام داده و آن را در مواردی وسیله ای برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه  خود قرار داده است.

این رخدادها  زمانی روی می دهد که متاسفانه دنیای اسلام در انفعال بسر می برد و از این رسانه بهره برداری لازم را نمی کند. امید است که با موج بیداری اسلامی که در کشورهای مسلمان آغاز شده زمینه ای برای استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای از جمله بازی های رایانه ای فراهم شود.

تماشای این مصادیق می تواند به نگرش ما در این حوزه یاری برساند به همین منظور پیشنهاد می کنیم مستند زنجیره پلید با موضوع توهین به پیامبر اسلام(ص) در بازی ها رایانه ای را در سایت گیم بیست مشاهده نمایید.

نویسنده : مهندس مهدی حق وردی طاقانکی، ماهنامه پیام انقلاب شماره 65 آذر ماه 1391 ، ص 72 و73

لینک قابل پی دی اف :مقاله زنجیره پلید.ماهنامه پیام انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *