واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران

لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=5344
Resident Evil 4 80x80 - واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران
زنجیره پلید: توهین به پیامبر اعظم(ص) در بازی های رایانه ای
13 آذر 1392
Tom Clancys Splinter Cell Blacklist 80x80 - واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران
تکذیب خبر توزیع بازی رایانه‌ای «ترور روحانی»
13 آذر 1392
نمایش همه
Tom Clancys Splinter Cell Blacklist 822x480 - واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران

شوالیه‌ صهیونیستی در لیست سیاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ “بازی رایانه ای که برای انتخابات ریاست جمهوری ایران ساخته شد” عنوان مقاله ای بود که در تاریخ 27 آبان ماه در این خبرگزاری به قلم مهدی حق وردی منتشر شد.

دو روز بعد سایتی خبری، برگرفته از این مطلب، مطلبی با عنوان “توزیع بازی رایانه ای ترور روحانی در تهران” منتشر کرد که متاسفانه پس از آن نیز برخی سایتها بدون هیچگونه تحقیقی صرفا به بازنشر این خبر اقدام کردند.

در این خبر آورده شده بود؛ ” اخیرا در برخی مراکز کامپیوتری تهران، بازی رایانه ای توزیع شده که به بازی ترور روحانی معروف شده است. به گزارش …، در این بازی که شبیه بازی های کماندویی و تیراندازی انفرادی است، کاربر در هر مرحله به اهداف خاصی دست می یابد. در یکی از این مراحل، کاربر باید پس از عبور از موانع و نیروهای حفاظتی، یکی از مقامات ایرانی به نام روحانی را ترور کند. هنوز اطلاعاتی از مبدأ ورود این بازی به بازار بازی های رایانه ای و چگونگی توزیع آن به دست نیامده است، با این حال این بازی در برخی از مراکز توزیع شناسایی شده، جمع آوری شده است.”

هر چند که از یک سو توجه رسانه ها به مقوله بازی های رایانه ای امری در خور تحسین است و می تواند در کاهش اثرات این رسانه تاثیرگذار باشد ولی انتشار اخبار کذب و غیر واقع مشکلی را حل نمی کند. از سوی دیگر گیمرها که مخاطب این رسانه هستند، با دیدن چنین تناقضی نسبت به تحلیل بازیهای رایانه ای بی تفاوت و آن را خلاف واقع می پندارند.

نظر به اینکه این مطلب تحلیلی نخستین بار از سوی خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد، این خبرگزاری موظف است توضیحاتی چند در این باره بیان کند.

این مطلب در حقیقت اشاره دارد به بازی “اسپلینترسل – لیست سیاه” که در آن کاربر، در نقش سام نه برای مبارزه با تروریستها، بلکه برای اثبات بیگناهی ایران به سفارتخانه سابق آمریکا در تهران که اکنون به مقر فرماندهی سپاه قدس تبدیل شده می رود تا در نقش منجی، اسنادی مبنی بر بیگناهی ایران به دست آورد و جالبتر اینکه کاربر برای این ماموریت مجبور است تعداد زیادی از نیروهای نظامی ایرانی را به قتل برساند!

کاربر برای نفوذ به اتاق سرور(server) مرکزی نیاز به یک همکار دارد و گزینه ای که به کاربر معرفی میشود فردی به نام “ژنرال علی روحانی” است، فردی که درجه سرتیپ دومی دارد. سام با تهدید، سردار روحانی را وادار به همکاری می کند، هر چند که سردار روحانی نهایتا به سام رودست زده و او را به تله و محاصره نیروهای ایرانی می اندازد. البته سام با کمک همکارش از این محاصره فرار می کند.

حال کجای این داستان روحانی ترور می شود؟!

هر چند این بازی قرار بود قبل از انتخابات ایران به بازار عرضه شود ولی با تاخیر، بعد از انتخابات به بازار عرضه شد و به نظر می رسد در سناریو داستان بازی، تغییرات جدی صورت گرفته است. طبق فیلم های منتشره از بازی قبل از انتشار، ایران به عنوان مسئول عملیاتهای تروریستی علیه منافع امریکا مطرح می شد ولی تغییراتی همچون نتیجه انتخابات، مباحث سیاسی پیش رو و… باعث شد تا سازندگان این بازی محتاطتر عمل کرده و از میزان خصومت علنی با ایران بکاهند. بسیاری از صحنه هایی که در پیش نمایش بازی منتشر شده بود در بازی اصلی حذف شد، مانند فارسی صحبت کردن مامور امریکایی و …، هر چند که این شرکت نتوانست بغض و کینه خود را نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پوشیده نگه دارد و به بهانه نجات ایران از تبعات لیست سیاه، مجوز کشتن اعضای “سپاه قدس” را صادر می کند.

جالبتر اینکه در این بازی تلاش می شود از روحیه ضد استکباری ایران نیز کاسته شود. به عنوان مثال کاربر در مرحله ای از بازی که در ایران اتفاق می افتد شعاری همچون مرگ بر امریکا را نمی بیند در حالی که در مرحله ای دیگر از بازی که مربوط به افغانستان است برای اولین بار شعار مرگ بر امریکا به زبان فارسی که روی دیوار نوشته شده به نمایش در می آید که نشان از جایگاه منفی امریکا در منطقه دارد.

لینک خبر :

http://defapress.ir/fa/news/7121/

تصویر خبر :

defapress.13930913 115x300 - واکنش‌ها به توزیع بازی رایانه‌ای ترور یک ژنرال ایرانی در تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *