لینک کوتاه مطلب :
https://vmojahed.ir/?p=8376
Corona.Family.Cyberspace 80x80 - گزارش تخصصی | جاودانگی مجازی
گزارش‌ تخصصی | وضعیت کرونایی و نقش خانواده در مدیریت فضای مجازی
24 خرداد 1399
Philosophy of technology 80x80 - گزارش تخصصی | جاودانگی مجازی
گزارش‌های تخصصی | نقد و بررسی آموزه بی‌طرفی فناوری
24 خرداد 1399

برابرسازی کل مغز فرایندی است که ادعا می‌شود با پیشرفت فناوری و طی مراحل فنی برابرسازی، می‌تواند مبنایی برای بی‌نیازی ذهن از زیرساخت خاص بیولوژیکی و فراهم‌آمدن امکان پیاده‌سازی آن در هر زیرساختی به حساب آید.

ادعای باورمندان به بارگذاری ذهن این است که با دست‌یافتن به ساختار ثابت از ذهن، می‌شود آن را در محیط مجازی نیز که یکی از زیرساخت‌های محتمل است، پیاده کرد و با خارج‌ساختن آن از محدودیت‌های زیرساخت زیست‌شناختی، آن را از آفات بیماری و مرگ در امان داشت.

جاودانگی مجازی مستلزم پذیرش دیدگاه‌های خاص فلسفی درخصوص ذهن است و بر خوش‌بینی به آینده‌ی فناوری تکیه می‌کند. پذیرش یا نپذیرفتن چنین دیدگاه‌هایی، به همدلی یا گسست از این نظریه و استلزامات آن می‌انجامد.

در ضرورت انجام چنین پژوهش‌هایی به بیان این نکته اکتفا می‌کنیم که اگر براساس نتایج آن‌ها، واقعاً جاودانگی مجازی تحقق‌پذیر باشد، مبنایی نظری برای تحقیق عملی بر این پروژه فراهم می‌شود؛ پروژه‌ای که در بعد شخصی، میل به جاودانگی بشر را برآروده می‌کند و دلهره‌ی او از مرگ را برطرف می‌کند و در بعد اجتماعی نیز قابلیت جاودانه‌کردن اندیشمندان جامعه‌ساز و تمدن‌ساز و دانمشندان برجسته را مهیا می‌کند تا جامعه در ابعادی وسیع‌تر از آن‌ها بهره ببرد.

این گزارش تخصصی توسط مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده است.

دانلود رایگاه گزارش از فروشگاه وب سایت مجاهد مجازی

https://vmojahed.ir/?p=8373

فروشگاه وب سایت مجاهد مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *